Un acumulator ("baterie") auto "de 12V" are 6 celule inseriate, fiecare avand tensiunea de 2.25V in stare incarcata (total 13.5V).
In timpul incarcarii (si imediat dupa), bateria poate atinge 16-16.5V.
Ca urmare, tensiunea de 16V este normala, dar dupa trecerea a peste o ora indica lipsa totala de consum. In acest caz, trebuie verificate cablurile conectate la baterie (spre masa, respectiv spre panoul de sigurante, etc.).
E normal sa depaseasca 12v, dar nu 14. Rar intalnesti o baterie care sa atinga 13.2v incarcata, fara sarcina. Majoritatea stau pe la 12.4-12.6v incarcate, fara sarcina.
Bateria noua ar trebui sa vina cu montaj si verificare, apoi garantie. Deci revino la magazinul de la care ai cumparat-o.
Pornitul e una, invartit este alta.
Invarte bine sau nu?
Poate ai bujiile incandescente arse.
Daca arata 16v sigur ceva nu este in regula.
Cu motorul pornit releul de incarcare decupleaza la 14, 4V.
Cu motorul oprit la o temperatura de 10 grade trebuie sa arate 12, 76 V cand este incarcata 100%.
Ori testerul este de aruncat ori bateria si-a marit rezistenta interna si este de aruncat.
-Motorul nu invarte am contactat dar cand dau sa pornească se pierde curentul face un " țâc" si nu mai am curent. Ca sa am din nou curent trebuie sa repun bornele