anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

scotand masina din viteza cam aproximativ...cat benzina se consuma? de ex la un drum d 50 km jum sa zic asa merg scoasa din viteza.(doar un exemplu )
stiu ca consum mai putin dar e mare diferanta sau nu prea?

Răspuns Câştigător
| rossi46 a răspuns:

Pai cand masina este scoasa din viteza nu mai conteaza ce distanta parcurge ci conteaza timpul de functionare, aceasta consumand exact cat consuma si cand sta pe loc la ralanti. Insa daca faci un experiment si cobori un deal, ai sa vezi ca in bord, computerul iti indica un consum de 0% atunci cand masina coboara bagata in viteza (in frana de motor), chiar daca turometrul iti arata turatii mari, spre deosebire de situatia in care o lasi pe liber si atunci vei avea un oarecare mic consum. Explicatia este ca atunci cand cobori panta cu masina bagata in viteza, turatia motorului nu provine de la accelerarea acestuia ci se datoreaza vitezei pe care masina o capata coborand panta. Asadar masina nu mai este propulsata de tractiunea motorului, aceasta este propulsata de forta gravitationala care o impinge la vale. In acest fel motorul nu mai trebuie sa consume nici macar putinul combustibil necesar efectuarii celor 500-1000 de ture ale ralantiului (depinde de masina), consumul fiind 0(nu chiar 0 absolut dar oricum, neperceptibil de catre calculator), insa datorita faptului ca masina este in viteza, frana de motor nu ii permite sa creasca in viteza ceea ce se traduce intr-o distanta mai mica parcursa in frana de motor decat lasata pe liber. Oricum, daca adopti acest stil de condus cu accelerari si apoi perioade in care masina este lasata pe liber sa mearga din inertie, iti va aduce un consum mai mare decat daca ai pastra o viteza constanta pentru ca practic, atunci cand motorul intra in turatii, acesta functioneaza intr-o continua accelerare ceea ce il face sa consume mai mult.

5 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

Pai teoretic daca o scoti pe liber mananca exact la fel de mult cat mananca daca stai cu ea pe loc cu motorul pornit. Depinde de masina evident ca nu poti compara un Polo eventual si diesel cu un Escalade care e benzina si e dita mai nasina cu motoru cat reactoru de la Fukusima! Cand eram in facultate la master in Germania si faceam practica undeva la munte cand urcam o tineam in a 2-a sa aiba putere sa traga si sa consume ok, fiindca urcam un deal destul de abrupt de 5300 de metrii, apoi cand ma duceam in camping seara sa dorm o lasam pe liber si cu motorul oprit si nu manca nimic (Era Oltcit imi permiteam sa opresc si motorul). Depinde de la masina la masina!

| Angel0 a răspuns:

Nu se merita.
1.Nu mai ai frâna de motor
2.La unele modele cu motorul la ralanti ai depresiune mai putina pentru servofrana.
3. Volanul devine mai dur la unele modele de mașini cu motorul la ralanti.
4.In curbe controlezi mai greu mașina fără tracțiune.
5.Deranjezi pe ceilalți în trafic.

| chakuza a răspuns:

Si eu o las pe liber cand urmeaza sa opresc la 50-100 m si din cate stiu daca e scoasa pe liber consuma mai putin.
Sa nu stai la semafor in vit 1 si cu picioru pe ambreiaj ca se poate duce ambreiaju(il uzezi degeaba stand pe loc).
Drive safewinking

| 7alexandru7 a răspuns:

Depinde si cu cat mergi pe liber, daca mergi cu cel putin 50-60 la aora pe liber eu zic ca e o diferenta semnificativa. eu din oras pana la tara am 50 km, sa zic ca vreo 20 km ii merg pe liber, si daca bag benzina de 40lei și merg pe economie nu imi intra pe rosu pana la tara, daca nu merg pe economie imi intra.
Acum, nu stiu sa zic cat economisesc ca nu stiu de cat e rezerva, dar cred ca undeva la un litru doi, economisesc. Si am consum de 9% pe a mea.

| alinush_3461 a răspuns:

Este diferenta destul de marewinking consuma foare putin