Duce mai mult de 300 de mii. Am un prieten care are aproape 400 de mii și merge. Dar am auzit și la tv despre ambulanțele alea cu 1 milion de km
De ce n-ar duce? dacă zici că motorul merge super, n-ar fi o surpriză să mai te ducă încă o sută de mii
O masina poate sa ajunga la 1 milion de km daca continui sa o intretii bine, la ce drumuri sant in tara si interesul vag al mecaniciilor de a face treaba buna scade viata masinii.
Cam asa se intampla daca nu o luati logic si ascultati tampeniile altora. 99% din componentele masinii sunt CONSUMABILE, adica dupa o perioada de timp necesita atentie si eventual inlocuire, precum suspensiile, discurile de frana, si de ce nu chiar turbina, pistoane, ax cu came si asa mai departe. Practic o masina poate sa duca milioane de km daca este intretinuta.
Poate sa te ducă 215k sau 300k sau 500k sau 800k depinde cum e întreținută și exploatata
210.000km sunt "parfum".
La 300. 000km incep sa se duca piesele consumabile mai scumpe, adica: turbina, alternator, poate o garnitura de chiulasa, injectoare la unele, o pompa de benzina/motorina. Adica incepe masina sa iti ceara mai multi bani, iar daca e scumpa la piese, si mai ai si service-uri scumpe in zona, nu merita.
Eu am un Opel care dupa ochiul meu, are undeva spre 600. 000km. A cedat garnitura de chiulasa, si a fost nevoie sa schimb garniturile pompei de injectie, la care am aflat ca se mai umblase (nu avea sigiliile). In rest, pare de fabrica motorul. Partea nasoala la ea este ca a ruginit foarte rau in timpul asta, s-a refacut caroseria complet de doua ori, urmeaza sa o fac a treia oara.
Scaunele fata mai sunt terminate, impreuna cu tapiteria de pe usi. In rest, toate dotarile (servo, geamuri-oglinzi-trapa electrice, abs) functioneaza fara probleme, si nu par a fi inlocuite.
A mai trecut pe la mine un Logan 1.4 cu 400. 000km, taxi; nu avea rugina deloc, motorul functiona perfect, la fel si cutia, dar suspensia si mai ales partea de planetale-fuzete si rulmenti, erau groaznice, i-a si sarit o roata. Dupa o investitie maricica la mine (cu fuzete din dezmembrari) si revopsire, masina a mai facut taxi pana la 800. 000km. Am gasit-o intamplator la remat, rugina inca nu avea, iar motorul fusese maltratat (vreo 50. 000km cu acelasi ulei + condus de toti ciobanii).
Am mai avut passat 1.9 tdi cu 400. 000km, care a stat degeaba o vreme: la ala s-au stricat de toate pe la motor (chiulasa, injectoare, pompa injectie, role accesorii).
Acum un an si ceva, am avut la vopsit o Octavia 1.9 131cp, care avea 850. 000km facuti aproape toti de actualul proprietar, care spunea ca nu a schimbat nici macar injectoare la ea (ciudat). Pornea mai greu, cu fum negru si lipsa putere in primele minute, in rest mergea foarte ok. Defecte piese din portiere (motorase inchidere si geam - boala lor). Rugina de suprafata pe praguri.