| xFlorin23 a întrebat:

Salut, am si eu o nelamurire. Am un audi a4 b7 si mai pe scurt odata la 9-10 zile turbina incepe sa scoata un zgomot mai ciudat "tipator" si imi ajunge si apa foarte repede la 90°, a si tin sa mentionez ca daca ma opresc pe loc cu masina tremura asa subtil pentru cateva minute 1 max 2 si apoi se aude un "ticait" ca si cum isi da drumul ceva si apoi motorul toarce ca nou. Chestia asta cum spuneam imi face odata la 10 zile si o tine o zi apoi isi revine si totul functioneaza normal, turbina se aude bine. Fac naveta cam 18 km pe zi cu ea si imi face asa de mai bine de 3 luni, un mecanic mi-a spus ca am putin joc in axa turbinei si imi mananca ulei de asta imi face asa. Apoi cand se goleste imi merge normal, uhm, motorul un ax cu came, ceva pareri? A da nimic martori in bord si pe tester totul e ok, are dpf fum nu imi scoate, de fapt inainte scotea fum albastru ceva gen cand imi facea chestia aia dar acum de cand am schimbat filtrele si uleiul nu mai scoate fumul acela cand are "apucaturile". Si inca o nelamurire, apa imi ajunge de obicei la 90 de grade dupa 5km-6 bine cand ziua aia cand o apuca in 2km e apa la 90 dar nu depaseste. E normal ca un 2.0 sa ajunga in 6 km la 90 de grade, am mers cu un audi a5 2014 2.0 si ala la 6km abia era apa la 70 de grade sau ceva gen. Ma rog, astept ceva pareri?

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

O sa-ti raspund strict la intrebarea legata de acel zgomot.
Ca masina ta se incalzeste mai greu, sau mai repede fata de alte modele, e o alta poveste, difera de la masina la masina.

Pe baza a ce ai spus tu ai motor BPW.
Si dupa cum ai spus tu, ai filtru de particule.
Acel zgomot pe care-l auzi tu este zgomotul produs de filtrul de particule cand isi face regenerarea, e normal sa existe aceea diferenta de zgomot, ba chiar in momentele alea creste consumul, in unele cazuri scoate ceva mai mult fum, iar daca deschizi capota vei vedea ca emana mai mult caldura ca de obicei.

Filtrul de particule e montat pe evacuare, imediat dupa turbina, din aceasta cauza iti pare tie ca e de la turbina acel zgomot.

In concluzie, nu ai de ce sa-ti faci griji pe baza acelui zgomot, e normal.

| xFlorin23 explică (pentru OldSoul):

Mersi mult, totusi am uitat sa mentionez ca, cand imi face asta pentru max 1 secund imi ia si acceleratia in interval de sa zic asa 4 secunde si apoi isi revine face asa daca mentin acceleratia la o anumita turatie, totusi motorul trage nu da semne sa traga greu de fapt parca trage chiar mai bine, si da ai dreptate motorul e foarte cald cand face asta desi imi papa si putin ulei se vad niste scurgeri pe la un furtunel din cate am inteles se numeste "furtun de la epurator" sau ceva de genul, a fost odata rupt si l-am schimbat de curand dar am observat ca tot pierde pe la el, a da si cand se apropie de momentul acela 2 zile inainte cand pornesc motorul imi scoate un miros gen dulce de antigel, desi in antigel nu am pete negre de ulei si nici pe capacul de la motor spuma sau alte chestii de genul nu prea le am cu mecanica dar din ce stiu m-am uitat asa?

| OldSoul a răspuns (pentru xFlorin23):

Despre uleiul de la furtunul de la epurator, asta e o problema des intalnita, se infunda filtrul de la epurator si de aici apar unele probeme.
Beleaua e ca daca vrei sa inlocuiesti acel filtru trebuie sa schimbi tot capacul chiuloasei, care e destul de costisitor.
Pot aparea mai multe probleme cauzate de acesta, iti recomand sa-l schimbi cu unul nou cat mai repede, sa nu apara alte belele.

2 răspunsuri: