In primul rand, mare prostie ai facut, ca ai deschis vasul de expansiune cu motorul incins.
Cate clase ai? N-ai prins fizica de clasa a 6-a?
Cum crezi ca nu fierbe apa din motor, la 130 de grade? Depresurizand instalatia la 130 de grade, risti o opareala din cap pana in picioare, care se incheie cu spitalizare. N-ai fi primul idiot. Scrie si pe capac sa nu-l deschizi, da' betmen. Daca n-ai prins clasa a 6-a, macar scoala de soferi s-o faci.
Cat despre starea tehnica a masinii: cauze ce duc la supraincalzirea motorului sunt:
1. elv nu porneste
- termocupla defecta
- releu/relee defecte
- siguranta arsa
- elv ars
- mufe oxidate
2. Termostatul nu functioneaza
- se inlocuieste
3. Instalatia prezinta depuneri
- se curata.
Garnitura nu are treaba cu supraincalzirea, ea doar cedeaza prima, in caz ca motorul se incinge prea tare. Chiuloasa la fel, cedeaza la temperaturi mari, insa defectarea ei nu are treaba cu supraincalzirea motorului, prezinta alte simptome.
Cat despre desfacerea garniturii... Du-te si cauta-ti alta treaba.
La nivelul tau de cunostinte abia daca ti-as da o carpa si o galeata cu apa pentru masina, pentru o cheie dinamometrica mai asteapta... Sau reapuca-te de scoala.
Poate ai radiatorul infundat.
Mecanicul tau este cam inapoiat.
Si este ok tot ce a scris mai sus NoTurbinaNoGood.
Daca mai fierbi motorul de cateva ori atunci chiar va fi nevoie sa inlocuiesti garnitura de chiuloasa.
Garnitura nu se inlocuieste pur si simplu.Trebuie controlata planeitatea si eventual rectificata.
Apoi daca tot o ai desfacuta se controleaza tot.
Abia dupa aceea cumperi garnitura.