Codul P2564 apare atunci cand senzorul de la turbina, trimite semnal slab, voltaj mic catre computerul masinii.
Faptul ca la bord ai si spirala aia ce spui, aia cred ca o fi lumina de avertizare pentru acele bujii incandescente, ce sunt la motoarele diesel.
Dar acest cod nu are dea face cu acea spirala, daca spirala este ce cred eu bujiiile alea.
Ce poti tu sa faci, este sa verifici asa vizual senzorul, cablurile si conectorul. Senzorul este direct pus pe turbina, cauti la turbina, in jurul ei, trebuie sa vezi acolo ceva cabluri care se conecteaza undeva, acolo se afla acel senzor.
Verifici cablurile sa nu fie rupte, sau avariate, mai degraba avariate, sa nu faca conectie bine, sa nu ai cabluri topite, sau mufa ori senzorul, bucati din ele topite, sau rupte.
Poti verifica si cablurile cu mufa aia, asta daca ai un aparat de masura, desi daca da semnal, adica voltaj, aia arata ca curent la senzor se duce, dar poti verifica daca merge acolo in jur de 12 v.
In general cel mai simplu senzor de asta, are 3 cabluri care merg la el, din care unul este masa, altul curentul care duce la senzor si trebuie sa ai acolo 12 v si al treilea, sau daca is mai multe alea is de iesire din senzor, sau semnal cum ai spus si tu ca da semnal mic.
Senzorul cand aerul trece prin el produce un voltaj, aer mai mult si mai cu viteza, semnal mai mare.
Acel semnal se duce la computer si ala analizeaza si face ce stie el ca trebuie.
Poti verifica la acea mufa daca ai curent adica 12 volti si daca cablu de masa este bun sa nu faca scurt.
-Motorul oprit, contactul OFF, scoti mufa de la senzor.
- Pui in acea mufa cate o sirma subtire, sa faci ca niste ace, sa poti masura cu aparatul de masura, daca intelegi ce zic.Pt ca bornele de ala aparatul de amsura nu prea intra bine in acel conector.Sau daca intra, atunci masori direct la mufa, nu mai pui acele sirme, scoase in afara
-Infingi in mufa aia in fiecare loc unde este cablu cate un ac o ceva sarma
-Pui contactul si masori, pe cate 2 ace sau cabluri vezi care cu care iti da 12 volt.
-Gasesti 2 fire care iti arata 12 volti, atunci pui pe masa masini borna de la aparatul de masura si pe unul din acele fire.
-Pe care da 12 volti, ala este cablu care aduce curent prin acea mufa la senzorul de la turbina.
-Celalant ar trebuie sa iti arate 0 v este masa, daca da voltaj mic si ala inseamna ca e pe undeva faultat.
Nu mai scriu ca poate scriu de pomana, tu nu te pricepi sa verifici, asa ca ma opresc aici, daca stii sa masori spune si iti explic si cum sa masori senzorul, dar trebuie sa ai aparat de masura, care sa masoare volti DC.
Dar asa o verificare poti sa o faci, daca stii ces alea cabluri, senzor, conector.
De multe ori apare codul ala din cauza conectiei slabe, adica un cablu de la acel conector, acea mufa nu face atingere bine, ma refer acolo in acea fufa sa fie problema, nu la senzor.
Poate fi conectorul, oxidat, sau se fi rupte lite din cablu in conector pe jumate, si de acolo sa ai semnal mai mic, astea le poti verifica tu, sa te uti la pinii si mufa senzorului, sa nu aibe oxid pe ele.
Nu te apuca sa schimbi senzorul, pana nu stii sigur ca conectorul este in regula.
Un senzor de ala mai ales genuine, adica original costa destul de mult.
Eu am avut la fel problema la senzorul MAF dar la mine s-a vazut ca un cablu si chiar ala de semnal avea lite din el rupte, chiar acolo chiar cand intra in acea mufa, conector cum ii zice, am pus alt conector nou si am rezolvat.
Daca conectorul tau arata f bine, va trebui sa verifici senzorul, aia se face cu motorul pornit si mai e nevoie de inca cineva sa apese acceleratia, iar tu, sau unul din voi sa masoare.
Cauze pot fi :
-Cabluri
-conector
-Senzor
-Computerul masinii.
Asta este tot, scuze pentru mesajul lung.
Schimbi senzorul..ala e singurul lucru pe care il poti face cand e vorba de senzori care sa nu iti dea si mai multe batai de cap.