Cel mai probabil ti s-a rupt axul turbinei, iar uleiul care trebuia sa unga turbina, merge in admisie. Nu mai poti circula asa.
Lipsa de putere este de la presiunea 0 in admisie. Nici injectia nu mai baga in parametri, cand nu sesizeaza presiune in admisie.
A doua posibila cauza este o defectiune la sistemul de alimentare/injectie; fumul alb poate insemna alimentare insuficienta de motorina (intermitenta/debit insuficient). Cauzele pot fi:
-filtru motorina infundat
-conducte infundate sau motorina inghetata
-pompa de alimentare din rezervor defecta (putine motoare au pompa acolo)
-pompa de injectie defecta sau aer pe instalatie.
O ultima cauza ar fi probleme la nivelul chiulasei, fisura, deformare sau garnitura arsa, si intra antigel in camera de ardere; dar nu cred, pentru ca diferentele de putere nu ar fi foarte mari, si ar scadea antigelul foarte repede.
Uita-te la ulei, daca a scazut nivelul cu mult, mergi direct pe turbina.
Turbina se verifica demontand furtunul dinspre filtrul de aer, si pipaind palele: daca sunt blocate (nu se pot invarti), nu se mai tin de ax sau au joc sesizabil, trebuie inlocuita/reconditionata turbina, si spalat intercoolerul + toata tubulatura de la turbina pana in admisie. Daca era rupt axul, palele s-au facut bucati, si e recomandat sa schimbi intercoolerul cu totul, ca are in el bucati de metal, care vor fi trase de motor, si vor produce daune.
„Daca se intampla doar cand pornesti masina, nu trebuie sa-ti faci griji. De vina este doar acumularea condensului. In cazul in care masina este una diesel, fumul de culoare alba poate insemna ca pompa de injectie nu functioneaza in parametri.
Mergi cu masina la un mecanic, verifica si, daca e cazul, repara problema. Daca te pricepi, poti verifica chiar tu pompa de injectie. In acest fel, macar afli daca ea e de vina.
Daca fumul de culoare alba nu dispare dupa ce ai plecat de pe loc, poate fi o scurgere a lichidului de racire. Problema nu este foarte serioasa, dar trebuie sa mergi la un mecanic si sa o rezolvi.
De obicei, apare fum alb pe teava de esapament atunci cand apa sau antigelul patrund in cilindri si motorul incearca sa le arda alaturi de combustibil. De fapt, fumul alb pe care il vezi este doar abur.
Antigelul a ajuns in cilindri pentru ca motorul s-a supraincalzit si garniturile au cedat. Cel mai bine ar fi sa opresti masina si sa verifici daca e vorba despre o scurgere.
In cazul in care raspunsul e pozitiv, trebuie sa te ocupi imediat de problema. Ai putea ramane fara lichid de racire si motorul s-ar supraincalzi instantaneu."
Sursa: https://www.cars.ro/......12524.html
Cu o dubita Renault a inceput sa scoata fum alb ca s-a oprit traficul in spatele meu.
Nu se mai vedea nimic.A fost turbina, dar trebuie sa scoata fum nu gluma si sa verifici nivelul uleiuluilPe al meu l-a papat pe tot in cativa km.
Daca scoate putin pot fi alte cauze.
Nu fluiera nimic, daca e in stare buna.
Nici la ale mele nu se aude turbina. Nici la masini peste 150cp nu se aude.
Se aud turbinele cu joc, sau cele care au admisii custom din inox, fara insonorizare (serpisori). Masinile stock, in stare buna, nu scot deloc fluierat.
Frate, daca scoate fum alb si nu trage, e clar ca e de la injectoare, sunt sanse foarte mici sa fie de la altceva.