anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut,am si eu un Bmw e46 si trebuie sa schimb o bascula pe fata, stiti daca trebuie sa fac unghiul de fuga dupa ce p schimb? eu am auzit de la cineva ca ar trebui facut

11 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Tu mergi cu ea la mecanic si ala stie ce are de facut, nu e necesar sa te framanti

| sierra1 a răspuns:

și după un cap de bară darămite după basculă!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sierra1):

Capatul de bara e tot reglajul geometriei... Normal ca se face geometria de la 0 cand il schimbi laughing

| sierra1 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Bascula e de jde ori mai complicat a fi schimbată și presupune muuuult mai multe operații (dacă nu știai, știi caum)

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sierra1):

Hai bre, ma lasi?
Bascula are 3 suruburi, plus bieleta antiruliu, daca vine prinsa pe ea. E cu 10 minute mai complicat decat la capatul de bara, dar nu are reglaj de geometrie.
Nu cred ca am ce invata de la tine, ar trebui sa ma apuc de meditatii la matematica vreo 10 ani, iar tu sa te angajezi in service tot timpul asta. Poate asa.
https://www.youtube.com/watch?v=D8Mzi93Pyqs&ab_channel=autodoc24.ro

| sierra1 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Du-te dom'le ți-ți vezi de treabă sunt sigur că abia acum ai văzut că bascula nu circulă pe șosea incărcată cu nisip ci e pe undeva pe la roți

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sierra1):

Sa stii ca acum 12 ani, cand am inceput sa scot bascule de sub masini, le spuneam brate. Lucram si cu dacii, existau inferioare, superioare... Ma rog!
Nu e prima data cand te bagi in discutii peste cunostintele tale. Asa te distrezi tu? thinking

| sierra1 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Ehe, ce vremuri...

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Basculă pe față, pe fața cui? Nu stim nene intreaba si tu la servicve auto ai vazut ca aici te ia lumea la misto, basculă sa l apuci de ulă.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Teoretic sunt doua reguli:
1. schimbi doar piesele in pereche, adica in cazul tau doua bascule de fata (stanga-dreapta), aceeasi marca, cumparate impreuna.
2. refaci geometria pentru a preveni eventuala diferenta de cote fata de basculele vechi, cu care s-a facut geometria.

Eu te sfatuiesc sa respecti doar regula 1, si sa nu refaci geometria decat daca simti ca masina nu mai merge perfect drept.
Niciodata sa nu schimbi doar o piesa pe o parte, pentru ca masina nu va mai merge drept. Piesele noi sunt mai dure, si vei avea suspensia tare pe o parte, iar pe cealalta mai moale. Lucrul asta te va arunca in lateral, cand vei intra pe denivelari, de exemplu. Valabil incepand cu bieletele antiruliu, bucse, telescoape, arcuri, etc.

| Sofer a răspuns:

Schimbi ambele bascule și vezi ce componente mai ai uzate și le schimbi și pe acelea. Și da, trebuie sa refaci unghi de fuga.