| ByTyger1 a întrebat:

Salut am si eu un golf 3 si vreau sa ii pun cauciucuri de iarna, si am gasit jante de 195 pe 65 cu r15, si in talon scrie ca merge 195 pe 50 cu r15 vreau sa stiu daca acel 65 fata de 50 afecteaza, am inteles ca e inaltimea Multumesc

13 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Bineinteles ca afecteaza... nu crezi ca marimile aceptate sunt trecute cu un scop in civ?

| ByTyger1 explică (pentru suntserios):

Ba da dar e diferenta mica cred

| relian a răspuns:

Nu te afecteaza cu nimic, atita timp cit nu atinge pe undeva cauciucu.Nr ala arata inaltimea cauciucului, deci daca era nr latimii cauciucului aia da, dar inaltimea e ca si cum tiai pune caiuciucuri low profile, adica din alea f subtiri, intelegi ce zic.Cu astea mai inalte ai confort, fata de cele low care is doar asa de design.Deci nu-ti afecteaza nici stabilitatea, nici viteza nici altceva cu conditia sa nu atinga aripa sau linksurile alea, ori ce mai e.Ar trebuie sa cauti la fabricant sa vezi ce marimi merg pe masina ta.Cred ca merg mai multe marimi, doar ca nu-s scrise in talon, dar in cartea masinii ar trebuie sa scrie sau cauta la fabricant.Niciodata fabricantul nu face o masina si spune mergea doar o singura marime de genti sau cauciucuri pe masina asta, merg cel putin 2 marimi.

| suntserios a răspuns (pentru relian):

Vorbesti prostii.
Un cauciuc cu un talon mai mic pus pe aceleasi jante clar influenteaza viteza (cea maxima cat si vitezometrul masinii) pentru ca in final roata va deveni mai mica.
Talonul mai mic ofera totodata si stabilitate mai buna, totusi masina "pluteste" pe mai putin aer.
Tot diferenta de talon poate influenta si raza de bracaj a masinii.
Tot diferenta de talon poate influenta si functionarea senzorilor de presiune montati pe jante.
Tot diferenta de telon poate afecta si parametrii normali de functionare a ABS ului, ESP ului samd.

| relian a răspuns (pentru suntserios):

Ok man cum spui tu asa o fi, dar pana una dovedeste ce spui poti? Sa iti spun ceva asa ca idee.Sint masini de ex bmw sau audi sau mercedes care din fabrica au sau fabricantul spune clar ce roti se poate pune pe acea masina, de la 16, 17 si 18 inch deci ala nu-i timpit sa zica poti pune de 18 si la bord ceasul sa indice de fapt alta viteza.Ca sa dovedeti tie, ca eu is lamurit, adica ca ai rim si cauciuc mai mare sau mai mic aia nu afecteaza viteza cum tu spui, deci pune tu ia-ti un gps si ala iti arata cu ce viteza te deplasezi si compari cu ce arata masina. Dupa ce faci lucru asta vii aici si spui uite am facut si este ca mine.Eu nu ma iau cu tine sa spun ca vorbesti prostii,daca tu afiirmi ceva si o sustii trebuie sa dovedesti cumva, altfel afirmatia ta nu are nici o valoare.O sa caut daca am timp si daca e cum spui tu jos palaria, dar nu veni sa spui vorbesti prostii si cuvinte naspa. Spune frumos uite nu-i adevarat bla bla, ce mai zici tu acolo, asta daca vrei sa discutam, daca vii cu scandal nu-s curios.

| suntserios a răspuns (pentru relian):

Prietene, inainte sa te contrazici cu toata lumea ai face bine sa informezi putin.
De modelele ale de care tot zici tu ca fabricantul permite si marimi de 16 si 17 si 8 si de 19 te ai uitat vreodata sa vezi ca raza si talonul sunt invers proprotionale? Te ai uitat vreodata in CIV ul unei masini care permite mai multe marimi sa vezi ca inaltimea cauciucului scade odata ce creste raza tocmai ca circumferinta sa ramana aceeasi? Sigur nu te ai uitat ca altfel nu mai vorbeai aiureli pe aici.

Vrei dovezi, uite iti dau eu o poza cu marimile permise pe masina mea, e placuta pusa de fabricant pe portiera masinii. Uita te si vezi ca inaltimea cauciucului scade odata cu marirea razei tocmai ca in final sa existe aceeas circumferinta. Pricepi acum cum stau lucrurile?

http://imgur.com/a/yb0dT

| relian a răspuns:

Raspund aici pe cel care ma jignit ca bat cimpii.
Sper ca nu te superi, dar respectivul m-a blocat, desi nu i-am adresat eu absolut nici un cuvint.Asa ceva nu o sa mai vezi pe nicaeri, adica cineva sa raspunda celui care pune o intrebarea, un utilizator oarecare sa vina si sa-mi dea ignore pentru ca nu i-a placut ce am spus.Sa nu ne mai miram de ce o duce RO asa de rau si de ce alegem mereu conducatorii care ne conduc, pai uite de ce cu asemenea oamenii normal ca nu ajungi nicaeri.Imi cer scuze dar nu ma putui abtine. Pt traieste clipa "Campii bati tu, asta pentru ca nu stiu cine tea invitat la ciorba.In primul rand i-am spus sa caute in cartea masini acolo scrie exact ce marimi merge pe masina lui, nu ce e omologat de bunica ce spui tu, ce spune fabricantu eu aia pun pe masina, nu ca spui tu sau spune tata.Si i-am spus ca nul afecteaza atita timp cit nu atinge nimic, apoi omu na intrebat daca il opreste politia in caz de accident.Raspunde celui care intreaba daca cunosti si daca ai cu ce dovedi cand faci afirmatiile alea inteligente.Eu am concluzionat la sf ce trebuie sa faca cel mai bine.Dar tu ca un roman din asta clocit nu te poti abtine sa nu spui ceva si pe alaturi, te scurma pe undeva nu stiu. Apoi daca tot spui cuiva ceva spune-i frumos, uite omule legea spune asta, arati legea, arati cu o dovada ca tu ai dreptate, arati o poza cu ce scrie in cartea de la fabrica si asa mai invata si cel caruia ii atragi atentia si nici nu cazi ca musca era sa zic unde.Nu sa vii sa spui ca eu bat cimpii.Pai arata tu dar nu cu vorbe arata instructiuni de la fabricant.De dat din gura am dat si eu, dar fara sa ma iau de tine, deci am spus parerea mea, am spus daca nu freaca roata pe nicaeri si apoi sa se informeze cumva ce scrie in manualul masinii.Nu vad ce campi am batut.Dar cum am spus te scurma ceva pe undeva, nu ai stare trebuie sa jignesti sau sa spui ceva cuiva ca altfel probabil nu te simti bine.Si daca tu evaluezi raspunsul cuiva negativ crezi ca ai rezolvat ceva? In primul rand nu esti tu ala in masura sa evaluezi ceva, apoi daca dai negativ cuiva afla ca si ala iti da tie la randul sau, exact cum am facut si eu tie acum la ce raspuns ai dat.Asta asa sa te linistesc.Cine imi da negativ aia o sa primeasca de la mine indiferent ce raspuns va da.Pt ca eu dau un raspuns poate in gluma, poate e doar o parere a mea si asa mai departe si numai cel care intreaba ar putea sa spuna, da is multumit sau nu de un anume raspuns.Nu sa vina gheorghe din deal fara sa ma stii, fara sa ai habar cine sunt sa imi spuna ca bat cimpii si ca raspunsul meu e eronat.Eronat esti tu omule.

| OldSoul a răspuns:

E diferenta de 1 cm la inaltime, deci in timpul condusului vei avea o diferenta cu 10% fata de realitate, altfel spus cand va fi afisat de exemplu ca circuli cu 90km/h vei avea 99km/h.
Si desigur si stabilitatea va fi putin afectata.
Si problema adevarata e in cazul in care esti implicat intr-un accident in trafic, avand alte anvelope decat cele care sunt omologate, tu vei fi gasit vinovat si vei fi tras la raspundere, chiar daca celalt sofer a gresit.

| relian a răspuns (pentru OldSoul):

Serios? Intereanta logica.Ia sa ne inveti si pe noi cum ai ajusn tu la concluzia asta mareata cu vitezele, mai facut f curios.

| OldSoul a răspuns (pentru relian):

Nu stau sa-ti explic ca se vede ca nu le ai la capitolul auto, deci te rog, mai bine ai renunta sa mai dai raspunsuri eronate, ca ii faci pe altii sa creada in prostii si sa-si puna viata in pericol. iar daca nu stii, macar nu face pe desteptu, cere si tu frumos explicatia, nu ma lua la misto ca asa o sa te iau si eu.
Daca-ti explic eu nu o sa ma crezi si nici nu am timp de pierdut aiurea cu toti cei ce abereaza, asa ca uite aici http://www.calcule.ro/Compatibilitate-Anvelope/Cu-alte-anvelope.aspx
De fabrica vitezele sunt calculate si in functie de anvelope, la o rotatie a rotii masina parcuge o distanta anume, daca-i pui o anvelopa mai mare, masina va parcurge o distanta mai mare in timpul acelei rotatii.
Si cum spui tu ca nu afecteaza cu nimic?
Ia pune tu cauciucuri de suv pe o masina coupe, si intra cu 100km/h intr-un viraj, sa vezi cum nu ai stabilitate si esti pe aproape sa te rastorni.

| relian a răspuns (pentru OldSoul):

Man nu mai veni cu radio sant ca nu-s curios, vino cu ceva de la cineva recunoscut nu cu povesti de genul ce trimiteri faci tu.La capitolu auto nu le am, se pare ca tu esti as.Ce scoala ai asa ca idee? Stii ce? du-te si cauta in alta pare ca nu-s curios, in primul rand nu spui nimic clar, concret, apoi vii cu roti de nu stiu ce.ma iei cu stabilitatea si alte prostii mai mari ca tine.Pai tiarat ce spui tu roti de tractor puse pe autoturism si merge ala de rupe si nu are viteza deloc mai mare, ar trebui dupa voi sa si zboare.Voi vedeti masini pe strazi si deja sinteti cunoscatori, mari meseriasi.La o rotatie a rotii daca e mai mare masina depune un efort mai mare, dar nu va alerga mai repede. Dupa logica ta daca punem o roata cit china deja ajugem la viteza luminii.Interesant.Motoru ala la roata aia deja a murit si-a dat duhu.In sf cand vii cu chestii acadameci nu povestiri de radio sant mai stam de vorba.

| OldSoul a răspuns (pentru relian):

Tu habar nu ai ca aberezi, asa e?
Vrei sa-ti desenez, sau ce vrei sa fac sa intelegi?
Producatorii de autoturisme omologheaza masinile cu unele dimensiuni de anvelope.
Uite de exemplu la masina la mine am asa 195/65/15, 205/55/16 225/45/17.
Observa cu cat creste dimesiunea jantei cu atat scade talonul cauciucului astfel incat sa nu existe erori semnificative la kilometraj.

Si uite ca tot ceri demonstratie, ia doua monede, una de 10 bani si una de 50 de bani, sa zicem ca ele sunt anvelopele, traseaza o linie de la mijlocul monedei spre exterior, fa un semn pe o suprafata dreapta, apoi pui moneda perpendicular pe suprafata cu linia pe semnul facut, apoi roteste-o pana ajunge din nou moneda cu acea linie in acceasi pozitie din care a plecat, marcheaza locului, apoi repeta procedura cu cealalta moneda, si masoara diferenta dintre marcaje, vei vedea ca moneda de 50 de bani a ajuns "mai departe" decat moneda de 10 bani.

| TrăieşteClipa a răspuns:

In caz de accident potitia iti va controla asigurarea si anvelopele daca sunt uzate sau daca sunt omologate pentru masina ta.
Cea cu balonul de 65 este mai inalta si ai circumferinta mai mare cu 9, 22%. Prea mult.

http://www.vanzarianvelope.eu/calculator-anvelope

Relian bate campii ca de obicei.