Niciodata nu este in regula sa ajungi cu uleiul la minim;(
cel mai bun sfat este sa mergi cu masina la un mecanic...
oricum nu ai ce sa rezolvi acasa
N-ai nici o problema, doar ca este plina de probleme - logica detinatorilor de VAG.
Uleiul pe minim nu are legatura, e doar o chestiune de prevenire. Eu nu as merge asa, ca uleiul ramas cu siguranta este si murdar, dar daca "n-ai gasit ulei", aia e. Macar cand se aprinde vreun bec de ulei, sa te opresti si sa faci rost de niste ulei.
Check aprins poate avea o groaza de semnificatii, trebuie sa ajungi la o diagnoza ca sa stii exact ce este. Poate fi o eroare trecatoare, o componenta murdara/blocata (EGR-ul), sau o piesa defecta. Sau parametri abatuti de la marja normala, ceea ce indica uzura motor.
Uleiul in antigel este o problema separata de toate celelalte, problema poate fi ori de la vreun racitor de gaze/ulei (termoflot), ori de la etansarea chiulasei pe bloc (garnitura), sau mai rau, o fisura in chiulasa sau in blocul motor. Asta este o defectiune tipica motoarelor diesel cu kilometraj mare, mai ales atunci cand s-a facut "intretinerea" la Vericu, si s-a anulat EGR-ul de mult timp.
Martorul check poate să apară și de la un senzor defect. Dar, oricum, mare greșeală să nu ai grijă de motor. Iar dacă îți bagă ulei în lichidul de răcire e foarte posibil să ai garnitura de chiulasă dusă.
Poate fi altceva, sa nu aiba nicio legatura cu uleiul.
Uleiul in antigel poate fi de la termoflot.
Epavă neîngrijită!
Deci, nu uleiul de mașină a fost prioritate, nu reparații la faptul că ajunge uleiul unde nu trebuie, iar acum vă mirați, iertare, ca prostul, că vi se dă avarie!
Bine că a dat avarie stând și nu vi s-a oprit în trafic!