| kymco a întrebat:

Am un audi A4 B5 1.9tdi AFN 110 cai și aș vrea să îi anulez egr și să îi pun țeavă goala cap coada la evacuare, ce e bine și ce e rău?, creste consumul sau daca afectează ceva la mașină?
Mulțumesc!

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cu catalizatorul anulat, vei avea consum cu o idee mai mare, o mica diferenta de putere in bine, temperaturi mai mari in camera de ardere (care pot afecta chiulasa in timp), noxe mai multe. Daca il anulezi doar fizic, probabil o sa iti apara erori in bord. Ar fi nevoie si de o modificare a softului.
Evacuarea directa poate avea mai multe sau mai putine beneficii. Doar cineva cu experienta in modificari, iti poate proiecta un sistem de evacuare reusit, si iti poate spune din start care vor fi rezultatele (zgomot si putere).
Daca il faci dupa ureche, cu teava groasa directa, vei avea un sunet gros si puternic, se va auzi turbina, si vei scoate cate un norisor de fum, la turatii mai mari, sau accelerari bruste. Dar daca faci o evacuare mult prea libera, pierzi buna functionare a motorului. Gazele pot forma turbulente, sau pot incetini din cauza volumului mult mai mare, turbina nu se va mai invarti la fel de bine, si e posibil chiar sa se formeze blocaje (turbulente) aproape de motor, in loc sa-ti iasa gazele arse spre spatele masinii, sa ramana prin galerii. O sa-ti 'mearga' masina in cazul asta, ca o Dacie cu un mar indesat in finala.

| OldSoul a răspuns:

Consumul o sa creasca putin, dar nu e atat de sesizabila diferenta.
Dar totodata, iarna, se va incalzi mai greu motorul.
Masina o sa fie putin mai "vioaie" deci va trage mai bine.
In schimb, va scoate mult mai mult fum.

| xerxes1 a răspuns:

In primul rand ii afumi cu noxe pe cei din spatele tau.
Am avut 10 min unul cu un Passat in fata care avea catalizatorul anulat, mai aveam putin si imi venea rau in masina de la gazele lui.