| catalin542000 a întrebat:

Salut. Am un audi A8 4H din 2011 4. 2TDI 351CP si am sesizat o mica problema.

De multe ori cand merg cu masina, trage excelent si avand cutie automata Tiptronic cu 8 viteze, masina cand merg lejer schimba pe la 1300rpm ceea ce este ok iar mai ales cand pui frana pe la viteze de 20-50 km\h, te pune in cap, au frane tari.
Dar mai sunt unele cazuri cand merg cu masina si parca nu mai trage 100% cum trebuie cum este normal, nici in limp mode nu a intrat pentru ca nu ar fi depasit 80km\h, deci masina de tras, trage, urca in viteza fara oprire, dar parca nu mai urca cu aceeasi putere, cu aceeasi forta (tinand exact la fel pedala apasata), adica ca sa traga totusi masina aproape identic ca inainte, trebuie sa o turez mai mult. Mentionez ca atunci cand merg lejer nu mai schimba vitezele la 1300rpm, schimba la 1900-2000rpm (ceea ce ar fi totusi normal, dar daca masina schimba la 1300rpm mergand usor, acum de ce mergand la fel schimba la 1900-2000rpm?),plus ca la viteze de 30-50 km\h cand apesi mai tare frana, nu te mai pune in cap cum era inainte, ci franeaza mai tare (nu zic ca nu) dar cam, ca la o masina cu motor de 2.0L (avand franele mai mici), nici nu se cunoaste ca am franele mai mari (pentru ca da, la 4.2L, franele sunt mai mari si se simt).

Deci ca asta este treaba, martori in bord nu am, masina nu este in limp mode, trage, ajunge la viteze mari, dar totusi parca nu mai trage la fel ca inainte, se simte putin ca este mai puturoasa. Cel putin cand merg incet cum ar fi prin localitate sa zic sau chiar si in exterior pana la un 120km\h si o accelerez usor schimba vitezele la 1900-2000rpm un loc sa schimbe la 1300rpm, daca vreau sa-i dau zbranci, vrea turata cam taricel pe la 3000-3 si ceva nu o mai ia de jos de pe la 1700rpm in sus (ma rog cum retrogradeaza masina).

Nu stiu ce ar putea sa fie, cumva vreun filtru ceva?

Mentionez ca am mai patit asa de vreo trei ori, dar dupa vreo 4-5 deplasari si-a revenit, dupa vreo 2 luni, iar a apucat-o la fel.

Am si cautat problema asta pe forumurile de audi, dar am observat ca nimeni nu a patit treaba asta, adica doar atat am observat, trage sau nu trage, limp mode. Dar ceea ce am eu nu am observat la nimeni.

3 răspunsuri:
| UserRo10 a răspuns:

Cand motorul se tureaza mai mult de 1500 rpm este filtrul de particule in regenerare. Nu e de speriat. De aceea urca in ture aproape de 2000rpm. Eu asa am avut pe fostul A4B7

| Mircea80ro a răspuns:

Salut! Ai rezolvat cumva acea problemă? Am un audi A8 D4 4.2 tdi și am aceeași problemă. Daca ai rezolvat problema, te rog să-mi spui și mie cum ai rezolvați. Mulțumesc anticipat.

| catalin542000 explică (pentru Mircea80ro):

Salut. Nici acum nu stiu ce a avut, cert este ca dupa ceva timp si-a revenit de la sine si asta e, vad ca de atunci (din 2021 de cand am pus intrebarea si pana acum), nu a mai facut probleme, plus ca nici eu n-am mai bagat de seama pentru ca incepusem sa ma plictisesc efectiv, am zis ca daca nu am erori pe vreo undeva, inseamna ca aia e..., dar ca sa intelegi, si-a revenit nu mai stiu dupa cat timp si nu am mai avut probleme pana acum, schimba normal, puterea este prezenta, este totul ok, ce ar fi acum de actualitate mai nou ar fi line assistul care s-a hotarat ca ar fi cazul sa fie unavailable, din cauza lui ne mai mergand si distronicul acc-ul pentru ca-s legate optiunile intre ele, am fost la reprezentanta audi din Bacau (de acolo sunt) si mi-au spus domnii ca nu stiu eu ce modificari sunt la cablajele masinii si ca ar trebui sa dea o resetare sau nu mai stiu eu ce, dar este riscul sa se strice mai rau treaba si pana la urma sa aud ca, sa se ajunga la schimbatul instalatiei, puii mei, eu care am luat masina pe 21 martie 2021 si pana in vara lui 2023 am mers fara nici o problema si din cate stiu de la reprezentanta, nu a avut deloc probleme masina si nici eu nu am umblat nicaieri si banuiesc ca nici proprietarul fiind luata masina de la patronul firmei de mobila simex din zalau (eu am fost personal dupa masina) si nu cred ca se incurca el cu asa ceva, sa aud ca ar fi nu stiu eu ce cablaje asa din senin, dar ma rog, asa am ramas pana in ziua de azi si acum este la fel, line assist unavailable. Cel putin cand apasam pe buton se tot auzea sunetul specific de eroare al masinii, acum nici nu ma mai baga in seama cand apas, e mort!