Toti mecanicii stiu ca tacanitul e de la tacheti. Nu stiu ce legatura directa are asta cu opritul motorului, nu este in regula in schimb sa nu ai ulei la nivel! Poate nu ai mai schimbat uleiul de cand? de 10.000 de 20.000 de km? poate nu ai pus un ulei de calitate sau cu indice care trebuie si uleiul a fost papat, sau poate motorul e uzat si mananca ulei.
O masina buna diesel fara probleme poate fi dusa zilnic cu motorul incalzit la 4000 de RPM, asa cum benzina poate vedea zilnic 5-6k rotatii si sa nu se intample nimic, dar am precizat cu motorul cald, nu rece.
Pe de alta parte problema poate sa fie de la altceva.
Sunt atatea simptome asemantoare ca daca ne dam fiecare cu parerea si tot nu ajungem la absolut toate problemele.
Schimba bateria aceeas uzata, completeaza uleiul la nivelul maxim si apoi vezi daca face la fel mergi cu ea la service.
ps: daca tacanitul si bataia se dovedeste a fi doar de la tacheti si tachetii sunt hidraulici se recomanda scoaterea si curatarea lor, nicidecum inlocuirea lor cu alti noi, de ce? pentru ca ei capata in timp impuritati! ai grija si la distributie care stiu ca este pe lant, dar eu as verifica-o si pe aceasta!
Poate ai dreptate nu zic nu, nu am zis decat cauza tacanitului.
Pe de alta parte multi dar foarte multi isi achizitioneaza masini vechi si considera ca nu bagi bani decat in combustibil, gresit, abia de acum incepi sa bagi bani intr-o masina. Este si motivul pentru care am ales o masina noua in detrimentul uneia rulate, dar si cand am avut o masina sh am considerat ca trebuie adusa la adevar si am inceput sa bag bani in ea, unii investesc mai mult altii mai putin, dar daca vrei ca masina sa functioneaza in parametri o tii din scurt si iata ca e o loterie, uneori o tii cu costuri mici alteori costurile devin mari, dupa caz si buzunar. Cine are buzunar de preot ar fi pacat sa nu bage bani mai ales intr-un lucru care iti foloseste, altfel lasat la cimitirul de masini si mers cu mijloacele de transport in comun caci este mai ieftin.
Dacă ticăie ceva la motor în timp ce mergi, cred că e cam gata motorul, trebuie altul.
Nu mai circula cu ea, te poate lăsa pe drum, mergi la mecanic cât nu e așa grav și poate scapi cu o simplă piesă.
Faza e ca ieri a pornit dupa ce i-am dat curent si de fiecare data a pornit daca i dadeam curent cu alta masina, dar azi nu a mai vrut deloc nici daca am lasat-o juma de ora sa o incarce. nu cred ca bateria e de vina. s-a intamplat ceva la motor, mecanici de unde sa gasesti acum pana dupa sarbatori.
Păi noi nu te putem ajuta cu nimic, dacă eram prin zonă, iacă...te împingeam, dar ....altfel?
De curios măcar, i-a bateria de la cineva, pune-o pe mașina ta și dacă pornește, atunci e clar, bateria!
Sau... aștepți să treacă sărbătorile, și apoi mai stai și după programare, că așa lucrează toți.
Sau... dacă stai la țară, trebuie să fie un mecanic în sat, așa de-o părere, sau un unchi, un vecin.
Daca masina mai porneste doar impinsa inseamna ca s-a dus si electromotorul, dar asta merge reconditionat adica se schimba periile acelea, nu costa mai mult de 50 de lei si un suc.
Cumpara o baterie noua ca nu e mai mult de 300 de lei, da-o incolo de saracie, vrei sa facem cheta aici acum de sarbatori sa-ti luam o baterie noua?
Mă fecior, tu în 5 septembrie ai mai pus o întrebare asemănătoare. Păi de atunci și până amu, nu ai găsit mecanic? Sau e o întrebare așa, din plictiseală?