Modificarile de masini se fac la mecanicii care se ocupa cu tuningul, ei pune tot ce vrei la masina
Raspunsuri incomplete! Toba finala si tot ce vine DUPA catalizator NU CRESC PERFORMANTELE MASINII cu nici 1 cal putere! Doar evacuarea cap-coada de la serpisorii (de la motor) pana finala creste puterea cu cativa cai, dar acest lucru nu se recomanda : 1 renunti la catalizator si miroase a mort plus poluezi mult pe langa asta ramai fara talon in secunda 2.
O TOBA FINALA SPORT nu da decat un raspuns al acceleratiei mai bun, o senzatie doar de mai multa putere, cum ziceam catalizatorul este cel care "gatuie" puterea dar in schimbul unui aer mai curat.
Daca detii bani optezi pentru o finala dedicata, costa scump dar suna cu adevarat frumos si nu vei avea probleme nici cu politia sau cu controalele RAR de pe sosea intrucat aceste tobe dedicate vin cu omologare de la producator!
Cam atat despre evacuare, acum iti explic ce poti face pentru a castiga cai putere.
Nu uita pentru faptul ca nu ai TURBO si nu o sa poti sa ai castig prea mare de putere.
banuind ca ai bmw e46 2.0i benzina 150 CP din 1999 iti recomand urmatoarele ce nu necesita investitii foarte mari precum in internele motorului:
1. kit admisie sport, costa mult, acesta este modelul pentru masina ta > https://www.knfilters.com/57-0164-performance-air-intake-system iti aduce un plus de eu stiu 3-5 CP, pentru necunoscatori filtrele de aer sport NU aduc niciun cal putere, kitul admisie da, dar e MULT mai scumpa! Pe langa asta ai un raspuns in acceleratie mai bun si un sunet de sub capota masinii misto.
2. chip tuning care la modeul tau nu aduce decat maxim 15 cai putere si costa 350-400 euro pretul ar fi prea mare si castigul prea mic pentru motorul aspirat.
3. in final poti opta si pentru o finala dedicata care la fel aduce un raspuns mai bun in acceleratie si un sunet frumos dar finala dedicata costa MULT fata de o toba ordinara sport universala care URLA aiurea.
Pe langa asta toata lumea vrea un castig cat mai mare dintr-o masina veche ma uit si la cei care au masini turbo, dar uita ca masinile lor au avut 7 proprietari si nu au avut reviziile la zi, asta cand se traduce atunci cand masina e pusa pe standul de masurare a cailor putere (dyno) intr-o pierdere de putere, adica degeaba masina avea 200 de CP cand era noua daca ma duc cu ea dupa 16 ani de zile si vreau sa castig 30 de CP crezand ca o duc in 230 CP, gresit, ea poate a ramas cu 180 de CP si atunci castigul va fi pana la 210 CP. Deci conteaza mult cum intretii o masina, in multe cazuri e necesara o inlocuire a pieselor uzate din motor si abia apoi de facut chiptuning/resoftarare, altfel castigurile sunt prea mici si nu merita.
Ca si rezumat nu merita sa "tunezi" masina ta, iar ca sa ii pui turbo te costa mai mult decat masina in sine, poate dublu.
Sfatul meu daca vrei totusi sa ai mai multa putere si sa mergi tot pe o benzinara ar fi sa o vinzi pe a ta sa mai pui ceva banuti si sa iti iei de exemplu un e90 325i (218 CP) e adevarat ca are motor de 2500 cm3, dar are mult mai multa putere si vei simti asta.
Vinde masina este o rablă veche care te va costa mii de euro sa o modifici, cauta ti una mai nouă ca ăstia punt taxe enorme pe poluare, da o la rabla scapă de ea.
Evacuarea mareste foarte putin puterea unui motor, daca e facuta cum trebuie. Daca e facuta prost, o scade.
Pentru rezultate multumitoare, schimbi galeria de evacuare cu una pentru performanta, apoi izoleaz-o termic. Restul traseului il poti largi foarte putin, sau anulezi toba intermediara, lasi doar o finala speciala. Vezi ce sisteme de la Turbo Works gasesti, ori Borla.
Daca vrei sunet in limita bunului simt, atunci evita in special finalele de inox goale, cu silencer. Alea sunt trompete pentru copilasi, urla si pe Matiz.
Legat de marirea puterii, eu m-as fi concentrat mai mult pe scanteie de calitate (bobine + bujii), si benzina de competitii (OMV 100plus). Ideal ar fi conversia la turbo.