Bateria masinii are 6 celule inseriate, fiecare de 2.25V, in total 13.5V (complet incarcata).
Tensiunea alternatorului (la turarea motorului) se urca pana la 16V, diferenta de tensiune provocand curentul de incarcare.
Este posibil ca alternatorul sa aiba problema (de exemplu o faza nefunctionala), ceea ce poti masura pe cablurile dezlegate de pe baterie, unde tensiunea trebuie sa fie peste 15V.
"poti masura pe cablurile dezlegate de pe baterie, unde tensiunea trebuie sa fie peste 15V."?
Posi sa distrugiEcu si multe alte chestii deconectand acumulatorul masinii cu motorul pornit.
tensiunea poate atinge si 18 V.
Se poate masura direct pe alternator deconectand cablul dinspre acumulator.
Bula stie el ceva, dar nu pana la capat.
Am gasit care era problema, imi era iesita mufa de la antena pentru inchiderea centralizata ce se afla in oglinda retrovizoare, am conectat mufa am reinitializat cheia si s-a stins.