Din cate stiu din mecanică, cum accelerezi daca ai clapeta de acceleratie anulată?
Daca se uita, ai probleme.
Daca nu se uita, nu ai probleme
Cand mergi in RAR cu o treaba oarecare, unii inchid ochii si iti fac doar treaba aia, altii se uita mai mult sau mai putin daca ai alte nonconformitati.
La jegosii de la SV si BT, daca te duci cu 200 de lei, le arati seria din buzunar si le ceri sa omologhezi motor de locomotiva pe actele alea, se rezolva. Dar daca le duci masina ok si nu le dai nici macar 100 de lei, iti cauta pretexte sa-ti anuleze ITP-ul. Am patit
In zonele civilizate, cei de la RAR se uita strict unde au treaba.
Eu daca as fi in locul tau, as cauta o clapeta in dezmembrari, si as rezolva problema, atat pentru RAR, cat si pentru viitor.
Nu stiu de ce se anuleaza clapeta respectiva, presupun ca e diesel (altfel nu mergea anulata). Dar eu recomand in general sa nu se anuleze nimic de pe motor, poate doar DPF-ul, desi eu l-am pastrat si pe ala.
Clapeta "de acceleratie" (shut off) la diesel asigura in primul rand oprirea usoara, in caz ca motorul face autoaprindere (cand se defecteaza turbina). In al doilea rand, nu e sanatos pentru motor sa ramana admisia deschisa atunci cand e motorul oprit, intra umezeala si se formeaza rugina in interiorul cilindrilor, mai ales daca sta nefolosita mai multe zile.