Sfat prietenesc: vezi daca ai serie motor in certificat si carte de identitate (am impresia ca 1.6 si 1.8 de pe Golf 3 nu au serie motor), cauta alt motor bun, si schimba-l cu totul.
Cand supraincalzesti un motor, pe langa chiuloasa, de multe ori se duc si cuzinetii... Plus chestiile spuse de mecanic, cu apa intrata in motorul incins. Nu-ti mai bate capul cu motorul ala.
Si fa o curatare completa a sistemului de racire, ca sa nu se mai intample sa-ti fiarba. Verifica termostatul, termocupla si ELV-ul.
Mi s-a dus apa in 100-110 grade s-a aprins becul si am oprit, am mers sa zic 10 secunde cu becul aprins, si am lasat-o pana a 2 a zi. apoi am dus-o la mecanic si cand am ajusn la el iar s-a aprins becul de la apa si am oprit ..deci nu cred sa se fi dus asa de repede ..am bagat ceva bani in chiuloasa si garnituri + mana de lucru..si as vrea sa raman tot la motorul asta pentru ca mergea ireprosabil nu avea nici gram de scurgeri.
Ai o atractie pentru mecanici incompetenti.
Trebuie data jos chiuloasa si revizionata.
Pai am schimbat chiuloasa.dar merge intrerupt..nu prea mai trage. dupa 2000 rpm sa zic ca merge mai bine.dar bate ..parca merge in 3. si n am compresie la prima bujie.
Daca a aprins becul rosu si a 2-a zi, fara sa o mai fortezi, e clar ca ai o problema legata de supraincalzire. Chiuloasa a fost doar o 'victima colaterala', a cedat din cauza temperaturii.
Insa tu probabil ai motorul terminat, daca se incinge atat de repede. Probabil nu mai merge lejer, s-au dus cuzinetii, poate si segmentii, sau mai rau... Poate fi si pompa de ulei dusa, sau circuitul de ungere infundat, chestia asta duce tot la supraincalzire.
Poate termostatul e blocat inchis... Trebuie facute multe verificari.
Dar cum spuneam, sunt destul de sigur ca motorul e praf in acest moment, asa ca uita de "mersul ireprosabil", in momentul de fata e fier vechi.
Eu am fiert un motor ok din prostia mea (radiator obturat), a atins doar vreo 100 de grade, si dupa intamplarea asta erau muci cuzinetii, se aprindea becul de la ulei cand ajungea apa pe la 90 de grade.
Da, motorul s a supra incalzit din cauza termocuplei, numai pornea, dupa ce am schimbat chiuloasa nu aveam compresie deloc ( 0) pe primul piston. masina mergea foarte prost in 3, mi s-a spus ca nu mi deschide o supapa ..am mers cu masina de atunci asa in 3, masina se comporta mai bine ..numai merge chiar asa intrerupt si peste 2000 rpm chiar merge bine, e vreo sansa ca acea supapa sa-si dea "drumul ". in comparatie de cand am luat o de la mecanic si pana azi masina se comporta mai bine.
e vreo sansa sa-si dea drumul acea supapa?
Nu stiu, nu prea cred... Pana nu schimbi tachetul sau ce-o fi dus la ea, nu cred ca o sa functioneze supapa.