| VortexExplorer a întrebat:

Salut,am un golf 4 1.6 azd și când am schimbat filtru de aer sfert din el era negru de la ulei,am înțeles ca de la cum este uzat motorul și consumă ulei bagă pe furtunul de gaze de carter vapori ulei, dacă las furtunul liber ar avea ceva în afară ca poluez? Nu trebuie să bag nimic în locul lui nu? Ma gândesc ca trage aer și mai curat motorul dacă nu îi mai pun furtunu ăla la loc.

3 răspunsuri:
| SkandallKamataru a răspuns:

Motorul va trage aer nefiltrat și potențial contaminat prin furtunul deschis, ceea ce poate duce la deteriorarea componentelor interne ale motorului și poate afecta performanța acestuia. De asemenea, există riscul ca praful sau alte particule să intre în motor, ceea ce poate cauza daune suplimentare.
Sistemul PCV ajută la menținerea unei presiuni corecte în carter. Dacă furtunul este lăsat liber, presiunea din carter poate crește, ceea ce poate duce la scurgeri de ulei și la alte probleme de funcționare a motorului.

Ar trebui să iei în considerare instalarea unui separator de ulei sau a unui filtru PCV. Aceste dispozitive ajută la captarea vaporilor de ulei înainte de a fi reintroduși în admisie, menținând aerul care intră în motor mai curat.

În loc să cauți soluții temporare, ar fi mai bine să identifici și să repari cauza principală a consumului excesiv de ulei. Poate fi o problemă de uzură a segmentelor pistonului sau garniturilor, care ar trebui să fie verificată de un mecanic.

| relian a răspuns:

Daca nu se aprinde nici o lumina la bord, atunci nu trebuie sa bagi nimic in locul furtunului, poate doar sa pui un dop, altfel va trage pe acolo aer si o sa ti se aprinda ceva lumini la bord.

Daca motorul trage aer pe altundeva decat pe la filtru, ai acolo dupa fitru MAF sensor, ala masoara cit aer intra, iar daca motorul ar trage si aer pe la orificiul unde este conectat acel furtun ce spui, sigur va sesiza si iti va aprinde la bord lumina check engine.

Pune un dop acolo, mergi asa ceva vreme, apoi vezi daca apare ceva la bord.
Nu trage aer mai curat, de aia ai filtru, sa filtreze aerul, ca de era curat ce spui, nu mai puneai aia filtru deloc.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Exista un sistem de preluare a gazelor din carter, prin valva PCV si probabil epurator.
Cand acestea nu mai functioneaza cum trebuie, arunca ulei in admisie.
Asta nu are legatura cu starea motorului.
Repari acel traseu de colectare si epurare a gazelor, si vei avea din nou filtru de aer curat, si probabil consum de ulei mai scazut.
Din experienta iti spun ca motoarele merg mai bine cu acele gaze, pentru ca ajuta mai ales la incalzirea motorului la rece. Plus ca sunt si ceva combustibile.
Pana si Dacia 1300 avea recirculare de gaze, se infunda uneori, iar cand curatam furtunasele alea, mergea mai ok motorul.
Intr-adevar, cei care aveau motoarele foarte uzate, scoteau acele gaze pe sub motor, cu un furtun, pentru ca era foarte mult fum (nu ulei), care daca era bagat in carburator, ineca motorul.