La motoarele vechi daca sarea cureau sau lant, praf faceai supapele, nu stiu cine tea pacalit.
Dar nu cred sa fie alea. Daca supapele ar fi indoite, motorul nu sar mai fi rotit, cel putin fara sa faca ca trenu.
Cine tio fi facut reparatie sau ce spui distributia, o fi lasat la fel, na pus la punct nimic, de aia nu porneste.
Daca tu nu te pricepi sa faci ceva, slabe sanse sa si poti verifica.Ai putea verifica cu motorul oprit, scos din viteza, pui o cheiue tubulara cu o bara pe arborele cotit si rotesti tu manual motorul asa usopr, vezi daca il poti da peste cap.
Daca are supape indoite, atunci s-ar simti, bate, atinge undeva si iti poti da seama.
Cine o umblat, n-a facut mare lucru, dar sigur nici distributia n-a fost pusa la punct cum trebuie.
Dar tu spui ca motorul se invirte, asta inseamna ca e in regula, doar ca nu-i distributia facuta bine, ala care tio facut, n-a facut de fapt nimic.
Cauta pe net, vezi cum se pune distributia la pct la masina ta, apoi poti face si singur, asta daca te pricepi.
Este simplu de pus la pct distributia, daca ai informatiile necesare, nu-i cine stie ce mare filosofie.
Am facut eu la un motor in V ce nu facusem niciodata, dar la unu motoras ce ai tu, e si mai simplu.
Daca distributia nu-i cum trebuie, iti da scinteie cand nu trebuie, de aia nu porneste. ori valvele nu se inchid, de tot la fel n-are cum porni.
La 2 dinti inapoi ai gasit distributia, dar nu ai de unde sa stii daca a facut mai multe ture sau nu.
Si tin sa te contrazic, la motorul ala se pupa pistoanele cu supapele, "lejer".
Nu stiu cine a pus distributia acum, daca vii aici confuz sa intrebi ce are.
Un mecanic oarecare isi da seama imediat, daca are supape indoite sau nu. Un motor cu supapele indoite suna a aspirator cand incerci sa il pornesti, nu mai are pauze in timp ce invarti la demaror.
Fa un test de compresie.
Pai nu te-ai interesat bine. Sunt motoare fara interferenta de exemplu 1. 5 benzina de pe cielo. Vw nu au asa ceva don cate stiu eu.