Reconditionarea motorului.
Se schimba segmentii, semeringurile supapelor, se rectifica chiulasa, se monteaza garnituri noi, si cam atat.
Costa undeva intre 2500-3500 de lei.
Sa vezi pe unde scapa compresie,apoi sa vezi ce poti fixa. Daca poti schimba segmenti, pistoane, supape.
Am inteles de la un mecanic care s-a uitat la masina cum ca 2 pistoane nu ar fi in regula
Daca ai o scula simpla, manometru, un furtun scurt si un conector.La un capat este manometru,la capatul alantu conectia ce se infileteaza in locul bujiei.
Deci scoti, fisele de la bujii, motorul sa nu poata porni, scoti o singura bujie afara, insurubezi scula ce zic, apoi dai la cheie sa invirta motorul de cateva ori.Cineva ar trebuie sa se uite la manomentru sa vada ce presiune baga.
Faci chestia asta pentru fiecare cilindru in parte,deci scoti cate o bujie,faci cum am zis, pui la loc, scoti altya si tot asa.
Notezi la fiecare ce presiune gasesti, apoi cauti pe net si vezi cam ce compresie ar trebuie masina ta sa aiba in cilindri, apoi stii cum sta treaba.
Dar iti poti da seama imediat dupa ce ai facut compresia la toti ciliondri, mai ales daca spui ca suspectezi 2 cilindri car scapa.
Presiunea nu poate scapa decat pe la segmenti si supape,atat.
Ce se poate face? Inlocuiesti pistonu, sau doara segmentii, dar treaba asta trebuie facuta de cineva care se pricepe.
Dai jos chiuloasa, dai jos supapepele si refaci scaunele supapelor, acolo unde stau ele.Deci nu trebuie sa dai motorul jos.
Eventual pui si valve noi,garnituri noi,pistoane noi si segmenti noi
Dar inainte de asta cineva cu o scula speciala trebuie sa masoare cilindrii sa stii in ce stadiu sunt,apoi iti zice ce segmenti trebuie,poate trebuie schimbate si pistoanele.
Dar apoi stii ca ai un motor brici. Daca cumperi un motor folosit tu crezi ca o sa fie mai bun decat ce ai tu? Ar putea sa fie,ori ar putea sa nu fie mai bun.
Sa pui alt motor trebuie sa ai o garantie de la cel care iti vinde motorul,ca este bun,ori inainte sa verifici cumva.
Oricum treaba costa indiferent ce faci,repari sau pui alt motor.
Asta tu trebuie sa stii,trebuie sa cauti sa vezi ce preturi sunt pentru a repara motorul tau,apoi cauti sa vezi cit costa un motor si cu manopera,dupa stii ce sa faci.
Daca nu poti face tu jobul asta,ma refer mare parte de manopera, atunci treaba nu-i buna deloc, trebuie sa platesti pe careva sa faca jobu asta.
Eu am facut joburi de astea in fata blocului cum zic rom, anii si nu la un s tift de masina, la au Audi A6, care avea numa 5 ani vechime se uitau oamenii la mine, zice mai stii sa pui toate alea la loc .
Bine nu am rectificat eu chiuloasa, am dus-o la un shop ce se ocupa cu asa ceva, dar restul am facut eu tot.
Dacas nu te pricepi tu, o sa te coste indiferrnt ce alegi sa faci.
Problema este ca iarna a avut probleme cu pornirea masina si am schimbat bujiile, bobina, fisele, pompa de benzina si clapeta de acceleratie
acum porneste masina dar la relantii dupa ce se încălzește masina sta putin subturata si uneori la frig cand pornesc de pe loc pentru 5 sec cand apas pedala de acceleratie nu se intampla nimic si dupa revine si totul e normal.
Dar in mare parte face figuri doar cand este mai rece afara si as vrea sa stiu daca chiar am probleme cu compresia influentează temperatura de afara?
Nu are dea face temp de afara cu compresia. Daca porneste greu cand este frig stiu si eu,poate e bateria slaba.
Daca la relanti rpm este mic,trebuie sa reglezi chestia asta,sa aduci rpm la cit ar trebuie sa fie.
Dar depinde si ce clapeta de acceleratie ai, daca este controlata electronic, atunci trebuie dusa la care au scule sa faca asa ceva, scanere de astea ce pot modifica parametrii de functionare.
Tu ai putea sa verifici daca clapeta este curata, daca nu are calamina etc.
Cind este mai rece afara, masinile astea dupa anul 2000 au un sistem care tine motorul nitel turat, dar asta se intampla si vara, doar ca tine f putin, mai mult iarna.
La pornire motorul este nitel supraturat pentru stiu si eu 1 minut,pentru a incalzi catalizatorul,asa tiu minte ca citisem,pentru ca sa poata ala cataliza,zic ei,de parca daca stai pe loc sau mergi nu tot dracu ala este.
In sf se zice catalizatoru nu poate cataliza daca temperatura lui este sczuta,de aia rahat,sistemul asta ar incalzi catalizatorul,sa se evite peste prajit noxe rahaturi.
Bine nu stiu daca la tine este vorba despre asa ceva.Dar masinile pe benzina asa au,asa is facute.
Vad tu spui la tine cand este cald sta sus turatiile,cand e frig stau jos.
RPM nu are a face cu compresia.
Ce sfat sa zic asa pot sa iti dau? Atita timp cit masina merge, cit la bord nu se aprind beculete, cit nu este aprins becu ala Check engine, nu trebuie sa iti faci probleme.
Daca masina ar fi avut probleme sigur s-ar fi aprins ceva lumini la bord.Dar de exemplu daca bateria este slaba si porneste mai greu motorul, atunci nu se aprinde luminite la bord.
Deci nu te mai gindi, nu mai cauta probleme care nu sunt inca.Mergi si cand e sa se strice ceva o sa stii cu siguranta, se vor aprinde luminite la bord.
Viata este scurta, nu-ti mai fa griji din nimicuri.
AlexMaftei2001 întreabă:
Soipualjh întreabă: