| Nicuseba a întrebat:

Salut! Am un golf 5 adus din Germania cu motor 2.0 tdi cod BMM, la rece scoate fum alb, trepideaza și nu merge rotund, dar masina trage.
Peste 10 nu mai scoate fum, nu mai trepidează și merge ff bine.
Fumul nu miroase a motorină nearsă.
Țin sa precizez ca am schimbat reconditionat turbina, chiuluasa(din dezmembrări), distributie si revizii.
In cartea masinii are motor 1.9 cod BLS și pe ea este 2.0 cod BMM și trebuie sa o înscriu.
Va aștept cu o părere si cauze.
Mulțumesc anticipat!

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

S-ar putea să se dezamorseze injectoarele. Sau să ai compresie slabă.
E destul de dificil să faci un motor pompe-duse să meargă ca nou, piesele fiind foarte scumpe, iar metodele de verificare aproape inexistente.
Au fost niște motoare de probă, nerentabile.

| relian a răspuns:

Intra apa in cilindri, ai garnitura de la chiuloasa undeva ciupita, fumul ala alb gri de la asa ceva apare.
Nui corect sa spui baga antigel in cilindri, pentru ca ala nu-i antigel, este apa cu antigel, deci despre fluidul asta este vorba, ala ce raceste motorul.

Nu ai spus daca ai ceva lumini aprinse la bord. Daca e doara acel fum si nimic altceva, asa zic specialistii, de acolo ar veni acel fum alb gri.
Vad spui ca ai schimbat chiulasa, deci e clara. Ai pus garnitura de chiulasa noua, ori ai pus una folosita?

La chiulasa cand umbli, obligat trebuie garnitura noua, absolut obligat si strins cu cheia manomentrica, nu dupa ureche sau dupa mina cum fac multi mecanici.

De inscris aia tu trebuie sa intrebi, acolo unde se inscriu masini.

| Nicuseba explică (pentru relian):

Garnitura a fost schimbata înainte sa pun chiuluasa, apa sta tot timpul la nivel, nu face bulbuci si nu este combinata cu ulei, uleiul nu creste nivelul.
NU se aprinde nici un martor în bord

| Nicuseba explică (pentru relian):

Ar mai putea fii de la filtru de particule?

| relian a răspuns (pentru Nicuseba):

In afara de problema aia cu apa care sa intre in cilindri, ar mai putea fi si alti factori care sa duca la problema ta.
Ai intrebat daca poate fi de la fitru de particule. Daca ar intra apa in cilindri, foarte putina cum am zis, nu intra apa ca la robinet, nu te gindi la asa ceva.
Apa asta merge mai departe si poate ajunge in filtru de particule si il poate defecta, dar tu ai spus ca nu ai lumini aprinse la bord.
Ar putea ca problema sa fie noua, deci filtru ala sa nu fie inca stricat, de aia nu ai aprins la bord nimic.
Ai spus doara la rece se intampla asa ceva. Ceva se intampla si cilindrii nu-s suficienti de fierbinti pentru ca motorina sa ia foc, asa ca o parte nu arde si este evacuata.
Cind motorul se mai incalzeste dispare acel fum, tocmai pentru ca arderea are loc corect.

De ce se intampla asta? Is cateva posibile cauze.
- Injectoare defecte, baga motorina la timp nepotrivit sau in cantitati necorespunzatoare
-Pompa de injectie sa lucreze defectuos, de acolo si injectoarele sa lucreze defectuos.
-Segmenti uzati, de acolo rezulta compresie slaba in cilindri.

Toate acestea de mai sus poate lasa motorina nearsa sa treaca mai departe.
Deci motorul nu primeste mai multa motorina, ar baga normal, sau mai putin si aia nu este arsa in totalitate, chestia asta din ce spun cei care se pricep ar da fumul ala alb.

Fumul negru apare datorita arderii unei catitati mult mai mari de motorina, adica in amestecu motorina/aer este f multa motorina, este arsa bine, dar e prea multa si de aia iese fumul negru.

In cazul cand ai amestec corespunzator, dar motorina nu arde, ai fumul ala alb.
Tu pune si verifica la rece vasul ala de expansiune cu apa/antigel, pune masina pe un loc drept si fa semn cu un marker acolo la bidonul ala.
Conduci masina stiu si eu o saptamana sau doua, apoi duci masina tot in locul ala si tot la rece vezi cum este nivelul.

Asa stii sigur ca nu ar consuma apa sau daca apa scade atunci stii, acolo ar fi problema.

Daca nu se consuma apa deloc, atunci verific injectoarele si pompa de injectie, cam asta ar fi posibile cauze.
Ce am citit, daca ajunge apa in filtru de particule, sa strice acel filtru, asa ca baga cum am zis prima verificare apa, intr-o saptamana daca conduci zilnic si masurat cit mai bine, elimini din posibile cauze.
Asta ar fi urgent pentru ca sa nu te trezesti cu fitru defect mai tirziu.

Dupa verificarea apei, daca totul este in regula, urmeaza sa verifici compresia, sau poti verifica compresia oricind, asta daca te pricepi si ai scula necesara.
Cauti pe net ce compresie trebuie sa aiba un motor ca al tau, apoi faci test de compresie la fiecare si vezi cum sta treaba.
Este f usor de facut testul asta, ai nevoie doara de un manometru cu furtun care sa aiba la capat mufa cu filet, ce se baga in locul injectorului, faci asa test la cate un cilindru, compari cu cifrele ce ar trebuie sa le aibe acel motor si stii cum is segmentii.

Apoi ramane sa verifici injectoarele si pompa.

Cam astea ar fi toate posibile cauze, le recapitulam
- Garnitura de chiuloasa, sau chiuloasa fisurata
-injectoare
-pompa
-segmenti.
Fumul alb vine de la :
-Motorina nearsa
-Apa in cilindri.

| ajutdoarazi a răspuns:

Daca scoate fum alb inseamna ca baga antigel in camera de ardere. il comina cu uleiul. de restul nu stiu ce sa zic