Rezolvarea se face doar la service. Pot fi mai multe probleme.
Una ar fi segmentii uzați.
Nu cunosc motorul respectiv, dar cu siguranta nu au fost la fel de retardati precum grupul VAG, incat sa faca traseul motorinei prin chiulasa, izolat de oringuri de pe Temu.
Deci presupun ca singura cale a motorinei catre ulei, este din camera de ardere.
Daca masina a avut mai multe regenerari DPF consecutive, acestea folosesc foarte mult injectoarele (postinjectie/motorina nearsa), iar o buna parte din acea motorina spala uleiul de pe cilindri si se strecoara printre segmenti, in baia de ulei.
Se intampla chiar si la motoarele bune, atunci cand DPF-ul masinii este foarte incarcat, de la mers mult in oras/distante scurte si eventual ulei prost.
O pateam si eu la Opel CDTI, la inceput. Dupa ce am schimbat uleiul si m-am prins cum trebuie condus, a disparut problema si s-a dublat numarul de kilometri de la o regenerare la alta.
Interesanta chestie. Asa ca idee, fara sa stiu ce sistem de alimentare are masina respectiva, pot spune ca nu exista prea multe cauze, ca motorina sa ajunga unde spui.
La motoarele care au pompa de motorina actionata de motor, deci cumva axul de antrenare al pompei sa intre in motor si sa fie actionat mecanic, se poate ca garnitura, semeringul care etanseaza pinionul pompei sa scape pe acolo motorina care ajunge in baia de ulei.
Alta cauza ar fi, ca segmentii pistoanelor sa fie varza, ori unul macar, compresie mai deloc, acel cilindru sa nu faca explozie si motorina asa cate un pic sa ajunga pe linga segmenti in baia de ulei.
Alta cauza nu mai stiu, depinde pe unde merge traseul de alimentare, dar cam astea ar fi punctele pe unde motorina ar putea ajunge acolo.
Bine nu-s familiarizat cu modele noi construnctive de motoare diesel, dar clasic cam astea ar fi.
Daca motoarele moderne au si pompa de injectie controlata electronic, si pompa sa nu mai fie prinsa in motor, sa fie actionata prin ceva curea, ori electric, ramane doar pe la segmenti.
Rezolvarea, este sa afli cauza prima data, apoi stii ce trebuie facut in continuare.
Daca pompa de injectie este prinsa si actionata cumva intern de motor, atunci trebuie scoasa pompa si schimbat semeringu ori ce are ea acolo la partea unde se prinde de motor, unde axul de antrenare al pompei intra in motor.
Regenerari dese. ai filtrul de particule pe duca. Schimba uleiul mai des sa nu distrugi motorul.Eu il inlocuiam si la 5000km cand crestea nivelul.
Catalin_Boca_1990 întreabă: