Este adevărat că este mai puțin recomandat să faci un soft atunci când ai mulți kilometri parcurși, deoarece motorul poate fi mai puțin fiabil după o perioadă mai lungă de utilizare. Cu toate acestea, dacă motorul tău este în bună stare și a fost întreținut corespunzător, atunci riscurile pot fi reduse. Totuși, este important să ai în vedere că orice modificare adusă motorului poate avea un impact asupra fiabilității și ar trebui să discuți cu un mecanic de încredere înainte de a lua o decizie.
Resoftarea scurteaza durata de functionare a motorului.
Atat de simplu este! Uite un exemplu simplu :
Cand alergi la viteza maxima, o faci pe o distanta de 300m.
Cand alergi la 70% din capacitate, o faci pe o distanta de 1000m.
Se numeste STRES, si cu cat stresul aplicat asupra unui lucru e mai mare cu atat randamentul e mai mic.
Cand tu dai talpa la masina, motorul nu functioneaza peste 70% din capacitatea lui, pentru ca asa a iesit din fabrica.
Dupa resoftare, cand ii dai talpa functioneaza la 100% ceea ce inseamna ca uzura e mai mare
si te tine mai putin in timp (exemplul de mai sus).
Nu faceti decat sa imbogatiti niste smecheri care va fac marketing agresiv.
Soft nu este bine sa-i faci niciodata, cu exceptia masinilor cu soft prost din fabrica (nu dau nume- VW )
Dar in rest, nu conteaza ca ai 100. 000km sau 310. 000km, evaluarea este aceeasi: daca ai injectia buna, turbina ok, toti senzorii functionali si compresie decenta, poti face soft.
Internele motorului suporta aceleasi sarcini indiferent ca e motor nou sau vechi. Se schimba doar tolerantele (jocurile) atunci cand ai multi ok.
Sansa de a sparge bielele sau de a fisura vibrochenul sunt cam aceleasi, indiferent de km.
Doar o turbina uzata are sanse mai mari sa bubuie cu soft de putere, decat stock.
La fel si un ambreiaj prost sau o cutie obosita.
Daca ai cumva probleme cu racirea, nu te apuca de soft.
Si inca un lucru, sa nu anulezi EGR-ul, ca asta poate fi sfarsitul unui diesel vechi. Fara el o dai in probleme cu chiulasa ori pistoane topite.