La masinile astea vechi, cu injectie monopunct (sau chiar multi), imbatraneste sistemul de alimentare si/sau partea electronica, si incepe sa-ti consume de nu mai stii ce sa-i faci.
O rezolvare completa ar fi cumpararea unui alt motor identic, de pe care sa muti corp clapeta, sonda lambda, si eventual si computerul. Intre timp ar fi bine sa faci si o diagnoza computerizata, si un test de compresie.
Solutia cu motorul mi se pare cea mai practica d.p.d.v. financiar. Un motor il cumperi cu 100-150e, pe cand daca stai sa cumperi piesele separat, doar pe corpul clapetei/injectorului si pe sonda dai vreo 100e.
Mersi mult, vrumvrum! Ai habar daca in loc de asta as putea sa ii pun motor 1.7 diesel? Daca da, cat m-ar costa cu tot cu omologare etc.
De pus sigur poti pune, dar ai de schimbat mai multe, printre care cutia, si cred ca si ceasurile de bord, arcurile si telescoapele (pe fata). De omologare nu stiu sa-ti zic.
Este un consum normal pentru o masina de varsta ei. Schimbatul motorului este absurd, ce presupune manopera costisitoare, si nici nu stii daca arborele cotit, axele cu came( daca e dohc), cuzinetii, segmentii, fusurile manetoane, etc sunt bune la noul motor. Fara a mentiona ca la vechime ei cand faci un engine swap rupi multe prezoane si fileturi, etc. Cel mult poti schimba filtrul de aer pentru a asigura un raport corect de aer/benzina. Sigur, si decolmatarea admisiei ar fi benefica, dar e putin mai complicat acolo.
Mie mi se pare anormal ca mai porneste la cei 18 ani ai sai. Poate ar fi momentul sa-ti schimbi masina cu una mai tinerica.
Daca consuma 9. in oras e normal.asa am avut si eu.si motorul nu avea niciun fel de problema era silentios nu manca ulei. era ok
dar consuma.