| Shadow136o a întrebat:

Salut! Am un Opel astra g, motor 1.6 8V și as avea următoarele întrebări...
1. Rareori mai fac câte un 0-100. Prima data am făcut asta acum 2 săptămâni și ultima data am făcut-o azi, de 2 ori. Deci de 3 ori am făcut un 0-100 in viata mea. Schimb treptele la 6000 rpm pedala la podea, ca să obțin un timp cât mai bun. Se poate întâmpla ceva rău? De obicei merg normal, schimb in 2500-3000 ture, dar uneori o mai calc la podea pana la 4500 ture. Rareori vede peste 5000 ture, motorul având 7000 rpm iar de la 6500 intra pe rosu. Mersul asta agresiv poate sa dăuneze dacă se întâmplă totusi de puține ori?
2. Am observat ca îmi intra greu din treapta 1 in 2. Agata practic. Acum ceva timp îmi agata și cu motorul oprit, iar acum, fie ca motorul e oprit sau pornit stând pe loc, nu mai agata și intra ușor în viteze. Placa de presiune și discul de ambreiaj sunt schimbate, la fel și uleiul în cutie a fost schimbat. Dar in mers agata destul de tare din 1 in 2 și simt altfel schimbatorul de viteze când sunt în mers iar stând pe loc se simte altfel. Acum, sa nu credeți ca problema cu agățatul a apărut pentru ca merg în turații mari sau ca fac 0-100. Nu. Problema asta o am de dinainte, de câteva luni și inițial ma gândeam ca e de la timonerie, ca poate trebuie reglata.
3. Sunt momente în care mașina "tușește" când schimb din 1 in 2 sau chiar în 3. Senzația se simte ca și cum ar muri motorul, dar nu moare. Ma zdruncina, parca taie din scânteie. Când apas accelerația puțin mai tare, ma bruscheaza. Dacă las piciorul de pe accelerație brusc, ma bruscheaza. Sa fie oare suporții motor rupți sau sa fie ceva la motor, poate bujii?

2 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

1. Daca motorul este rece (adica nu este apa la 90 si uleiul ok, de regula cam 20 min dureaza ), e rau de tot daca ii dai asa. Poti ramane cu ea in drum chiar. Daca motorul este cald, e chiar indicat sa ii mai dai asa, plus ca cu un motor pe benzina aspirat nu ai sanse sa depasesti daca nu l turezi de il inebunesti (mai ales ca tu ai 1.6, adica motoras mic si cred ca pana in 100 de cai )
2.Aici nu stiu.
3. Tuseste fiindca tu faci rau jocul de picioare, cand schimbi mai turat jocul este mai rapid, cand schimbi mai jos trebuie mai lent. Altfel zvacneste cum zici tu.

| cruceLaGatDunhillLaBot a răspuns:

1. Nu
2. Varsta masinii si problemele mecanice isi spun cuvantul
3. Varsta masinii si problemele mecanice isi spun cuvantul, pana si un golf 6 "tuseste" in treptele alea

In concluzie, mergi la un mecanic.