| 47red a întrebat:

Salut! Am un Opel Astra H(mk3) si imi apare o eroare in bord, ceva cu "Niveau refrigerante" la ceva timp dupa ce pornesc motorul si nu mai dispare deloc. Eu m-am gandit ca ar putea fi mai multe chestii, cum ar fi: senzor de lichid racire stricat sau nu e nivelul de freon necesar. Ma gandeam ca mai sunt posesori de astra si ar stii cam ce ar putea fi.

12 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Vezi dacă funcționează aerul condiționat. Cred că e vorba despre freon.
Antigelul ar apărea cu un simbol galben, și într-adevăr sunt probleme cu acel senzor, cel puțin la motorul 1.9 cdti, cu vasul oarecum rotund.

| 47red explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Funcționează ac-ul și din câte am mai cautat pe net, aprob faptul ca ar putea fi și vasul de expansiune (știu de care zici), am înțeles ca ar putea fi și senzorul pentru nivelul de răcire

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru 47red):

Senzorul "coolant" (antigel) e în vasul de expansiune. La unele se poate înlocui, la altele trebuie schimbat tot vasul.
Încearcă să treci meniul în engleză, să vezi dacă scrie de coolant.
Refrigerant ar putea însemna freon, dar în franceză poate este vorba despre antigel. În engleză nu cred că exista alt termen pentru antigel, decât "coolant".

| 47red explică (pentru NoTurbinaNoGood):

A trebuit antigelul schimbat ca e era cam schimbat la culoare si freonul. Am mai descoperit mici surprize cand i-am schimbat distributia cum ar fi mici scurgeri de ulei si ca trebuie sa schimb alternatorul + filtru de aer dar acum e totul bine dupa ce le-am rezolvat, din fericire nu a fost senzorul

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru 47red):

Probabil au exagerat mecanicii, de te-au pus să schimbi atâtea. Bine că ai rezolvat big grin

| 47red explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Dacă pica ceva știu pe cine sa dau vina(un vecin). happy Cred ca mi-am luat puțin teapa cu ea ca trebuie sa ii schimb unele piese dar pentru mașină de începător e mai mult decât bună și totuși majoritatea din probleme erau legate de întreținere deci oricum trebuiau schimbate (mai avea cineva un golf 5 de vânzare dar trebuia sa schimb motorul și plantara dreapta și încă câteva chestii la interior). Totuși parca a fost puțin "pomana" ca am dat decât 1900€ pe ea și nu are gram de rugina sau problemele cu motorul(decât golful care la același preț mai băgăm 1k€ în el si era și "chel", nu am nimic cu cei de la vw și recunosc ca as fi luat și vw dacă găseam în bugetul meu). Știu ca dieselul e recomandat mai mult pentru distante lungi dar am grija să nu îl omor, cât merge mama cu ea pana iau eu permisul e ca și când as spune ca un an jumate a stat laughing

| Frank51 a răspuns:

Te-ai gândit prost. Pare că are legătură cu sistemul de climatizare.

| 47red explică (pentru Frank51):

Cel mai probabil, oricum urmează sa o duc în service peste 2 saptamani pentru distribuție (1.7 cdti 100 HP) și cel mai bine ii las pe ei sa se uite și la clima.

| 47red explică (pentru Frank51):

Din fericire nu a fost clima, a trebuit antigelul si urmeaza si senzorul din vasul de expansiune/ senzorul lichidului de racire in caz ca mai apare, clima functioneaza complet si i-am si completat nivelul de freon cu ocazia asta daca tot i-am schimat distributia si restul pieselor de intretinere (filtru de aer, altele). i-am gasit alte mici bube dar s-au rezovat usor

| UserRo10 a răspuns:

Daca nu ai dreon nu cupleaza compresorul deloc. La tine fie e nivel antigel fie senzorul

| 47red explică (pentru UserRo10):

Cel mai sigur una din astea din câte am mai cautat, în cele mai multe cazuri e chiar senzorul

| 47red explică (pentru UserRo10):

A trebuit antigelul schimbat, momentan in astea 30 de minute de cand am luat-o din service nu s-a mai apris dar daca mai apare in mod sigur e si senzorul vasului de expanisune dus