| plaierull a întrebat:

Salut, am un passat b5 1.9 tdi din 2000.

De când am cumparat-o cred că am mers subturat cu ea, schimbam treptele în 2000rpm, încercăm să merg la consum, prin oraș când aveam mașini în fața stăteam și in 1500rpm, dar cred că mai rău am făcut. Menționez că sunt începător.

Bun și de la un timp când schimb din treapta a 5-a în a 6-a îmi taie de tot accelerația mă joc cu ea, dar nu răspunde, sta turata undeva la 2000-2000 și cv rpm în a 6 a( menționez că acum o țin mai turata, nu ca înainte)

Fostul proprietar mi-a spus că a fost schimbată turbina. Am desfăcut capacul de la motor și am văzut că îmi și curge ulei pe la EGR.

Ce spuneți, dacă curăț EGR-ul(sigur e înfundat) o să mai am problema cu accelerația sau e de la altceva?

1 răspuns:
| Konkistador a răspuns:

Nu te apuca tu sa faci vreo manevra vericeasca, mai intai pune-o pe un tester si cere parerea unui mecanic la fata locului caci doar asa e cel mai bine, e posibil sa nu fie doar EGR-ul de vina.

Diesel-ul nu trebuie schimbat niciodata in mai putin de 2500 de ture, asta e vorba sfanta, diferenta de consum nu este asa de sesizabila precum ai crede si e bine ca ai invatat din greseli.

Du rezervorul la linia rosie si completeaza cu niste motorina premium/extra, apoi da un jar pe autostrada de 30-40 minute cu schimbat doar la 4500-5000 ture apoi observa cum se comporta masina in treptele superioare dupa acea "desfundare" sa zicem.