| Adrian71782ib a întrebat:

Salut am un Passat b6 2.0 motorina cu codul motor BKP și am un fluierat dar nu știu sigur dacă e de la turbină sau de la vreun furtun spart cred ca e la turbina nu are probleme mașina în mers sau ceva doar când accelerez se aude fluieratul când accelerez ușor cursiv nu e când acostez brusc se aude și pe parcurs ce accelerez mai tare se aude și mai tare poate să fie vreo problemă gravă sau ceva

1 răspuns:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Chiar acum discutam cu un administrator de magazin de piese auto, ca vinde turbine pentru VAG la greu. Al tau mai e si din cea mai proasta serie, PD.
Recomandarea unui specialist in situata ta, ar fi intotdeauna reconditionarea turbinei, preventiv.

Recomandarea mea, de mecanic care nu face risipa, ar fi verificarea ei "la mana", verificarea tuturor conductelor de la turbo pana in admisie, si functionarea vacuumului.
La masina mea fluiera turbina de mai bine de 5 ani. Sigur i-ar prinde bine o reconditionare, dar nu ma grabesc. Nu e din grupul VAG, nu pusca turbinele la modelul asta de motor, cu toate ca au putere mare si majoritatea au mers pe ulei prost.

Unele turbine fluiera de noi, altele nu fluiera deloc si pusca brusc (bineinteles la VAG). Astea fiind spuse, eu nu recomand reconditionari 'preventive'.
Am montat turbine noi (reconditionate de uzina, cu fisa), pe motoare TDI. Toate fluierau de la bun inceput.
Spargerea turbinelor se intampla de obicei de la dezechilibrul din ele (accidente sau interventii marca Dorel), si cel mai frecvent, din cauza vacuumurilor nefunctionale. Unele TDI-uri au electrovalva N75, aia cedeaza des si trebuie inlocuita repede, de asemenea trebuie deblocat/curatat si mecanismul de geometrie variabila, in acel moment.
Altele au un bloc de valve comun pentru toate vacuumurile, acolo este mult mai greu de intervenit, iar piesa completa este scumpa.
Problemele cu vacuumurile la motoarele TDI incepe de la EGR-urile de asemenea extrem de proaste, care scapa ulei prin compartimentul motor si pe traseul de vacuum, la cateva luni de la inlocuire.

Intre timp, la motoare precum dci, TDCI, CDTI, CRDI, JTD si altele, ai putere mai mare si nu umbli niciodata la turbina.
Dar na, romanului ii place sa laude VW.