Mergi la service pentru verificare/inlocuire EGR si curatarea admisiei.
DPF-ul n-are nimic, cand ajunge spre 100% isi face o regenerare si teoretic se intoarce pe la 20% sau chiar mai curat de atat.
Dar daca umbli cu erori la EGR si bujii, DPF-ul nu isi face regenerarile, se infunda si trebuie inlocuit (ori anulat, ca suntem romani).
Daca ai schimbat bujia si tot indica eroare, te prezinti la electrician pentru verificarea instalatiei.
La diagnoza se poate activa o regenerare in mers, cel putin la codul motor BMR. Trebuie sa fii cu motorul cald, activezi din tester si pleci la o plimbare turata, mergi constant in 3000rpm, cu reprize in 4-4, 5k.
Ar trebui sa ai in bord un martor DPF, care sa se aprinda atunci cand isi face regenerare; atunci trebuie sa mergi pana se stinge, sa nu opresti motorul.
Dpf-ul daca nu apare in bord cu spira si check engine nu trebuie sa te ocupi momentan de el. P0403 am intalnit debitmetrul sa fie stricat. Ca sa testezi, cu motorul cald pe loc scoti mufa. Daca mersul motorului nu se schimba deloc e vina lui. Daca nu e debitmetrul in ultima instanta as verifica firele sa nu fie atinse intr-un loc
BodenAlex întreabă: