Păi, fumul ar trebui să aibă un miros specific. Ar trebui făcută o verificare amănuntită.
Dubios. Ar trebui investigata mai de aproape instalatia, cand pornesti clima. Poate e o scapare de freon (desi freonul e destul de incolor/invizibil), sau poate compresorul are o problema, cum ar fi bobina in scurt ori o scurgere de lichid in zona bobinei, care degaja fum cand intra sub tensiune bobina. Asta daca este compresor cu cuplaj mecanic, si nu cu electrovalva.
Iti fierbe apa in motor, tu nu ai ceas la bord sa vezi temperatura apei la motor?
Distrugi motorul ala, sa iasa abur in halu ala e deja grava de tot situatia.
Nu spui aburul ala sau fum ce este daca e fum sau e abur. Orice fum miroase, indiferent de natura lui, trebuie sa mioroase a fum.
Daca nu miroase a fum, atunci e abur, abur care vine de la apa care fierbe in motor, apoi presiunea scoate aburi pe la vasul de expansiune.
In zona aia sub capota, tot de pe acolo trage si ventilatorul aer cand dai drumu la clima, asa ca atunci ventilatorul, cand trage si aer de afara, trage cu tot cu abur si normal vine prin acele venturi, guri ce spui tu.
Fierbe apa ca la locomotiva si tu conduci masina asa? Mare lucru daca nu o sa ramai blocat in drum. Daca mergi asa se va cala motorul, ii pui cruce.
Ar putea fi termostatu, sa fi ramas blocat pe ichis, cam asta e problema, asa ca mergi la un servis, ia un bidon mare de apa cu tine, verifica vasul ala daca mai are apa, bagi si du-te asa pana la un mecanci sa te rezolve.
In cazul asta este abur care vine de la gheata. Adica cand dai drumu la clima ce spui, iar nu ai spus pe ce dai drumu adica pe caldura sau pe aer rece?
Tu cauti rezolvari, dar daca s-ar putea sa fii mut, tu crezi ca ghiceste careva ce faci tu acolo?
Trebuie sa spui, dau drumu la clima sa faca cald, sa faca rece, este important asta. Orice detaliu este important, asa cineva daca are masina in fata, normal nu trebuie sai mai spui tu nimic, vede ala cum este.
Dar aici trebuie tu sa spui tot ce faci, altfel nu poate careva sa zica ceva de bine.
Iara nu spui cand nu vien abur de ala, nu vine in acele gauri in amsina sau nu iese nici pe la faruri?
Daca atunci cand AC este OFF, nu iese nici un abur pe nicaeri, problema este la compresor, ala pleaca cand dai drumu la AC, chiar de dai pe caldura, daca e ceva defect la bord poate pleca si compresorul, sistemul sa fie low in freon, adica sa nu mai fie mult freon, ori nu functioneaza ventilatoarele, de regula ala din interior, asa ca radiatorul din bord numit evaporator prinde zapada pe el, daca tot lasi asa AC deschis, se formeaza gheata, pe acel radiator, apoi o ia pe conducte pana afara la radiatorul din fata masini, numit si condenser, care poate si ala ingheta, ori sa se depuna bruma, poate ingheta si compresorul, sa se acopere de gheata, apoi radiatorul de la apa de motor fiind cald sa topeasca zapada, gheata aia formata, sau cum compresorul este linga motor, caldura de la motor topeste acea gheata formata pe conducte si pe el, asa apare acel abur.
Cam astea ar fi problemele de la care ar veni acel abur.
Aburul vine de sub capota, doar daca tu apesi butonul la ventilator sa bage si aer de afara, doar atunci absoarbe aer de afara si cu acel abur.
Du masina la un mecanic, pentru ca tu nu dai macar informatii clare.Adica iese aburi pe la faruri si tu ce faci, stai si te uiti, aia faci? Nu frate, atunci cand vezi, opresti masina, ridici capora rapid, vezi de unde anume vine acel abur.
Tu stai si scrii pe TPU oare ce-o fi bagate, sa deschizi o capota banui ca te pricepi, iar daca nu, atunci du masina undeva la service.
Vai, vine abur in masina, iese abur de la faruri, dar nu faci absolut nimic sa vezi de unde ar veni, sa deschizi tabla aia de capota sa te uiti.
Deschide, vezi de unde iese acel abur, nu te maninca, nu patesti nimic.Parca ati fi cazuti din Luna.
La ce informatii dai tu, nu vad cine poate spune ceva. Trebuie sa spui orice faci, orice ai facut, plus verificari, ridicat capota, urmarit de unde iese acel abur etc.
Sa spui dupa cit timp dupa ce deschizi clima ce spui apare acest abur, dupa 5 min, dupa o juma de ora etc, ti-am zis tot ce misca, absolut tot trebuie sa spui.
Am spus verifica apa din vasul ala de expasniune vezi cum este.Tu nici pomeneala, vii si spui nimic.
Pt ca este iarna, banui ca tu dai drumu la caldura, in cazu asta ai putea avea radiatorul de caldura din bord fisurat, dar asta ar insemna sa iasa apa acolo la picioarele tale.
Radiatorul de caldura la unele masini, la cele vechi, mai era pus afara, deci pe linga motor pe undeva.la masinile noi, acel radiator de caldura este pus in bord in partea soferului.
Dar daca ar fi de la apa din motor, este f simplu, controlezi apa din acel vas de expansiune si imediat stii, doar asa dintr-o privire, deschizind capota ai si aflat asta.
Tu vad stai pe TPU, vrei sa se repare masina asa onlione Tiam zis du-te si verifica vasu ala cu apa, sa stii sigur ca nu e de la apa din motor.
Tu nu ai verificat nimic, noi pe aici ne pierdem timpul aiurea cu tine.Asa ca du masina la service, tu doar tine volanu in mina, banui ca pe ala stii sa il tii, o fi greu sau f dificil sa deschizi o capota, pentru unia o fi dar daca e asa, e grava de tot situatia, in ce hal au ajuns romanii.