| Ardei87 a întrebat:

Salut, am un Passat B6 si vreau sa ii fac grila cu negru mat. M-am gandit sa o vopsesc cu un spray special pentru auto, dar cineva mi-a zis ca o sa sara de la primul jet la spalatorie si mi s-a recomandat sa o colantez cu folie neagra 3d carbon. Ce trebuie sa am in vedere cand o aplic? Inafara de degresat inainte ca asta stiu... ceva cu un feon sa o lipesc sau cum? Sa dau cu caldura in permanenta cand o aplic? Cum ma sfatuiri sa fac?

11 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Daca respecti procedura indicata, respectiv matuire/primer/vopsea spray in straturi subtiri, nu vei avea probleme.
Pentru aplicarea foliei cu foenul, sunt o gramada de tutoriale pe Youtube. Un tutorial video te va lamuri deplin.

| onasis1961 a răspuns:

Poate te ajuta cu ceva acest tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=cmRdfFnvEvs

| Violleta2022 a răspuns:

Vopsirea auto se face in hale speciale, unde apoi masina se baga in cuptor, ca vopseaua sa fie uscata la temperaturi foarte inalte, altfel risti sa sara la spalarea cu presiune, sau vara, de la soarele puternic.

Baiete, feonul il folosesti pentru uscarea parului, in nici un caz pentru uscarea unei masini!

Nu exista nici o procedura mecanica, sau facuta acasa, ca sa te ajute la vopsirea si uscarea vopselei pe masina, nu mai visa precum copii mici, accepta realitatea, ca aici nu te joci cu masinutele de jucarie.

| regis a răspuns (pentru Violleta2022):

Iar vorbesti aiurea...
Cuptorul are rolul de a usca vopseaua mai rapid, nu este absolut obligatoriu, nici macar daca se vopseste intreaga masina. Pentru vopsirea unei grile cuptorul este chiar este inutil.
Daca iti cade in mana un foen utilizat la aplicarea foliei, despre care ti-ai mai dat cu parerea si anterior, sa nu te puna sfantul sa iti usuci parul cu el, ca citim despre tine la stirile de la ora 5.
In schimb ai dreptate, nu exista proceduri mecanice pentru vopsirea si uscarea vopselei, pentru ca vopsirea nu tine de mecanica.

| Ardei87 explică (pentru regis):

Asta mă gândeam și eu. Nu am inteles faza cu cuptorul... mai ales pentru o panarama de grila. In fine, va multumesc de sfaturi!

| OldSoul a răspuns:

Eu iti recomand sa folosesti plastidip.
Nici nu trebuie sa smirgheluesti grila, e suficient sa fie bine curatata.
Aplici "vopseaua" cand te plictisesti de ea o poti da jos, si revine la culoarea initiala.
Asa, daca o slefuiesti e cam "compromisa".
Eu zic ca e cea mai buna varianta, si usor de aplicat, si usor de indepartat.

| JackR a răspuns:

Daca inainte de a da vopseaua, folosesti un smirghel cu granulatie fina (gen P2000 - se gaseste la orice magazin care vinde vopseluri auto) si aplici un primer pentru plastic (se gaseste tot acolo, sub forma de spray), vopseau tine la 100 de spalari cu jetul.

| Ardei87 explică (pentru JackR):

Deci ca sa o vopsesc trebuie sa iau un smirghel fin, un primer pentru plastic si apoi spray de vopsit, nu? nu prea sunt familiarizat cu asa ceva si de asta intreb

| JackR a răspuns (pentru Ardei87):

Da, este corect! Slefuiesti grila cu smirghel si apa (o matuiesti), o usuci, o degresezi cu benzina (evita diluantul, s-ar putea sa atace plasticul), dai primer, lasi sa se usuce (citeste pe tubul de primer cat timp este necesar pentru uscare), dai vopseaua (2-3 maini, cat e nevoie). Si gata, ai terminat. Cu tot cu timpul de uscare, vreo 5-6 ore ar trebui sa fie suficiente.

| Ardei87 explică (pentru JackR):

Mă gândeam să dau grila jos și să o fac intr-un garaj la tara si sa o tin undeva la dos sau in casa intr-un loc la caldura cateva ore sa se usuce bine si apoi sa o pun inapoi pe masina.

| JackR a răspuns (pentru Ardei87):

Excelenta idee! Caldura este mai putin necesara (si vopseaua si primerul fiind spray, se usuca rapid oricum), ce trebuie avut in vedere este o ventilare buna a spatiului si absenta, pe cat posibil, a prafului in aer.