Am fix aceeasi problema, Apa nu trece de 90 de grade pentru ca nu are de ce, ajung doar niste gaze in plus in instalatia de racire.Am fost pana in Italia si m-am intors, apa nu fierbe daca nu tragi de motor.Noturbina bate campii, a avut si el unPassat din 92 cu 1.000.000 de km dupa o amarata de Dacia 1300 pe care o avea la avatar o perioada.90% este fisyrata chiulasa, problema cunoscuta.
Daca era ceva de capul lui ar fi stiut sa evalueze masina si sa nu ia teapa, ca se vaita de cativa ani ce proaste sunt Vw si ce destept este el un tinichigiu ratat.
Așa cum spuneam (degeaba desigur că reacția ta e ZERO), aici
https://www.tpu.ro/......i-de-gaze/
acum și probabilistic dorești: ia 50-50%
Da, 100% este de la chiulasa. Așa se întâmplă la VW, când cedează garnitura/chiulasa, intră compresie în antigel, și atât. Nu se amestecă cu ulei, nu intră antigel în cilindri.
Tu în bord vezi 90°, pentru că niște ingineri retardați de la VAG, au considerat că e bine să programeze ceasurile de bord să stea fix pe 90, când senzorul din antigel citește între 75 și 105 grade. Deci degeaba te uiți în bord, ai nevoie de o interfață OBD2 sau de un indicator de pe aliexpress, ca să vezi temperatura reală.
Am avut și eu un Passat tdi cu simptomele tale, prima dată a fost garnitura + prezoanele. Apoi chiulasa.
În final s-a fisurat blocul.
Mda ciudata chestie.Adica nu-ti baga apa, ulei nicaeri, doar ca ai presiune in sistemul de racire al motorului, sau in vasul ce spui.
Alta chestie ciudata, ai dat raspuns catigator, cuiva care nu ti-a spus mai nimic, in afara sa spuna ca asa a patit si el, ca a fost in Italia, ca apa sta la 90 grade si sa jigneasca alt utilizator care a dat si el un raspuns, na spus nimic clar, nimic sa te ajute.
Bine tu acu poate ca esti mai fericit ca nu esti singuru cu problema asta, banui ca de aia ai si dat raspunsul citigator ca tea periat la suflet, tu acu spui, ei lasa ca nu-s singurul
Daca ai ceva fisurat, apa, sau uleiul ar patrunde acolo in vas, de ce adica sa intre doare gaze arse in vas si ulei sau apa deloc?
Asta inseamna ca garnitura de chiulasa undeva, este slaba, slaba dar nu atit de slaba incit sa poata intra apa pe acolo sau ulei.
Cind motorul functioneaza se creeaza presiune in cilindri, gaze ar putea intra pe acolo datorita presiunii, este o posibila cauza.
Fisura nu este, daca ar fi fost fisura, ar intra apa sau ulei, depinde unde este fisura.
Ar putea sa fie si fisura, dar nu stiu ce sa zic, sa nu permita apei sa intre, doar la presiune sa scape, cam greu, nu zic ca este imposibil dar cam greu sa se intimple asta.
Insa cel mai bine, este sa schimbi garnitura de chiuloasa, cu ocazia asta verifici si chiuloasa bine, o speli, asa poti vedea eventuale fisuri, daca or fi, dar in orice caz e bine de verificat.
Eu spun ca garnitura ar fi, oricum dai chiulasa jos sa pui garnitura. Daca faci lucru asta nu mai stringi bolturile alea doar asa la simtul miini, de aia se duce de suflet garniturile alea, cas strinse asa dupa ureche, deci foloseste ceva cheie manometrica sau cum se mai numeste.
Toate bolturile trebuie strinse la fel si in anumita ordine, daca faci lucrarea asa cum scrie in carte, nu se intampla chestii de genul asta.
Zici ca nu ai ajuns la mecanic, deci iti face lucrarea altcineva, spune-i sa nu stringa suruburile ca se pricepe el si stie el asa din mina, ca ar avea experienta bla bla, povesti nemuritoare.
Sa iti arate torque ranch sa vezi ca are, desi chiar de o avea, poate sa nul foloseasca deloc dar sa-i ceri garantie pe ce iti face, mai ales daca dupa verificarea chiulasei o sa constati ca nu-i fisurata, in caz ca se intampla iar, sa il iei de git
Daca e sa fie fisura, ar putea sa fie fisura si la un cilindru, nu neaparat la chiuloasa, cilindrii is inconjurati de galerii in care circula apa, asta daca e sa vorbim de fisura.
E bine sa rezolvi, pentru ca nu o sa ramana asa, problema se agraveaza pe timp ce trece, nu se rezolva de la sine, nici nu sta pe loc.
Referitor la apa care trebuie sa stea la cate grade spui la 90 ori la mijloc la ceasul ala, asa este, Turbina greseste ce spune, este adevarat, ca de aia ai acolo acel termostat, ala aia face mentine constanta mereu aceiasi temperatura la apa, nu exista ce spune el ca temp la apa fluctuiaza, spune gresit, apoi spune de VAG ca aia au facut chestia asta cu ceasul in bord, o balarie bla bla ce mai spune el, nu-i adevarat.
La orice masina temp la apa cand pornesti motorul este mica, urca pana cand ajunge la temp la care lucreaza termostatul, atunci ala deschide si lasa apa sa circule si in radiator, cum scaxde inchide, cum urca nitel tem deschide si tot asa, iar l; a ceasul de la bord asa trebuie sa iti arate tot timp, acu ala acolo sa incremeneasca la mijloc sau la temp care trebuie daca ceasul are cifre pe el.
Asta e la orice masina nu cai VW sau ce mai crede Turbina.
Era sa uit, am eliminat racitorul de gaze, am eliminat si pompa electrica si tot apar gaze.