Engine check cam este sinonim cu MERGI IN SERVICE, nu putem sti ce are, acest senzor se aprinde din multe cauze, uneori cand uleiul este scazut, alteori cand exista o problema la motor.
Mergi la un service, numai circula cu masina asa.
Problema e cam asa:
Ai un vulzvagin de 16 ani, cu kilometrajul dat inapoi, motor in 3 pistoane anemice, si te-ai gandit ca nu se intampla nimic pe autostrada (scuterele nu au voie acolo). Evident, improvizatia ta a cedat.
Tehnic vorbind, acum ai un vulzvagin cu doua pistoane functionale, si unul de forma. Ceva a "crapat". In cel mai bun caz, te-a parasit scanteia ori injectorul pe cilindrul respectiv, pentru ca VW "se pricepe" grozav si la aceste detalii.
In scenariul mai prost, ti s-a spart o supapa, a sarit motorul de la punct, ori s-a stricat ceva legat de raportul AFR sau scanteie.
Trebuie sa duci masina la un mecanic, sa ii masoare compresia, sa puna testerul pe ea, sa masoare presiunea benzinei, sa verifice bujiile, etc.
Poate ai noroc si pur si simplu de la viteza (ma rog, tentativa de a inainta cu o viteza formata din 3 cifre), motorul a supt atat de mult ulei (VW power), incat ti s-au udat bujiile, si de acolo mersul mai dezastruos decat dezastruosul al celor 3 pistoane de fabrica.
M-am lungit inutil: s-a stricat, oricum e de rahat, daca n-ai bani macar de Logan din 2004 (masina pe langa asta), du-o la mecanic, sa faca ceea ce am spus.
Probabil ai pierdut o bujie sau fisa sau injector. Cel mai bine mergi in service si vezi ce poate fi.