Salut!
Legat de intrebarea ta, este putin ambigua, majoritatea scuterelor sunt chinezesti, cu motor de 50cc!
Tin sa iti precizez ca motoarele de scuter, sunt de doua tipuri, diferite constructiv total.
Deci motoarele la scutere se impart in 2 categorii. in 2T si 4T ( T se citeste Timpi ).
Succint, mai complex este cel cu 4T, fata de cel de 2T, diferenta constand in sistemul de alimentare si evacuare, ungere etc..respectiv cel cu 4T avand montate in chiuloasa supape de evacuare si admisie, actionate individual de un sistem culbutor prin tacheti etc. fapt care nu este intalnit la 2T, aceste procese de admisie /evacuare fiind facute la 2T de pistonul motorului si asigurate de configuratia speciala a cilindrului.
Deci pe viitor, cand mai doresti informatii privitoare despre motorul tau, este foarte important sa specifici..de ex: ''am un motor de 80 cc in 4T '', astfel cel cu care discuti stie despre ce intrebi.
Privitor la intrebare, despre SET, la achizitionare iarasi revin, trebuie solicitat un set motor specific motorului tau, pentru motor in 2T sau 4T!
Incepi prin a te interesa ce tip de motor ai pe scuter, iti poti da seama simplu, dupa uleiul de motor, la cele in 2T, uleiul de amestec este pregatit in carburator, unde este injectat de o pompa de ulei, cu un dozaj prestabilit si trebuie neaparat sa ajunga in cilindrul motorului, in amestec cu aerul si benzina.
La 2T uleiul de ungere este depozitat de utilizator intru-n rezervor aflat linga motor, de unde prin intermediul unui furtunas, ajunge in pompa si apoi uleiul este directionat spre carburator, avand un stut anume destinat.
Acum sesizezi diferenta, la motoarele 4T,uleiul de motor se pune in carterul motorului,prin desurubarea unui buson, complectarea cu ulei pana la un anumit nivel, insurubare dop etc, si apoi in functie de numarul de kilometri, se complecteaza cu ulei, sper ca ai retinut deosebirea intre motoare si in cazul sistemelor de ungere.
Deci al tau scuter, ce model de motor are 2T sau 4T?
De afectat, nu are ce sa afecteze, vei avea o putere cu mult mai mare la demaraj, vei pleca de pe loc usor si mai repede, va disparea acea tanguiala facuta de motorul de 50, adica crescand puterea,nu va mai fi nevoie sa accelerezi mult,la fel la drum este mai eficient,puterea sa fiind vizibila.
Un sfat, pana nu ai faci rodajul, adica sa lasi segmentii si cilindrul sa se pasuiasca uniform datorita uzurii etc, NU trage de el, al obosesti prematur, rezultatele vor aparea dupa efectuarea a cel putin 100 de km minim,cu motorul exploatat moderat,fara turatii in gol,viteza prin turatii mari etc.
Sa ai in vedere ca,in timp motorul isi va da drumul, si abia acum pot aparea probleme, prinzi repede viteza, cu acceleratia la maxim, insa da sa moara, daca reduci acceleratie, isi revine etc... fenomen ce semnaleaza o insuficienta alimentare cu amestec aer/benzina. adica incapacitatea carburatorului existent pe scuter de a asigura alimentarea normala a motorului devenit acum de 80 cc, nu poti rezolva mare lucru cu marirea jigloarelor, sau ajustarea inaltimii cuiului din subarul acceleratiei, de fapt asa ai maresti doar dozajul la benzina, aerul fiind cel maxim oferit unui motor de 50 cc....pe cand noul tau motor are nevoie de un raport de aer/benzina cu mult mai mare decat ce poate oferi carburatorul de 50 cc, impunand si inlocuirea carburatorului.
Unul de 125 cm, este compatibil cu motorul tau, nu este nimic ca este mai mare, din surubul de relantiu se rezolva tot!
Nu te gandi la consum, va fi cu 1/2 litri mai mult, fapt compensat de surplusul de putere oferit de motor, plecari mai rapide, la turatii mici, uzura mai mica etc.
Acum poti inlocui si rolele din variator cu unele de 6-7 grame, pentru a pleca rapid de pe loc la o turatie mica, insa aici este alta poveste!
Sper ca succint am reusit a te lamuri si de ce nu, invata cate ceva despre motorul tau!
Mult succes, si tinem legatura!
Multumesc frumos! Si apropo este in 4 timpi am uitat sa specific!
Am auzit zvonuri daca schimbi setu la un scuter de 50cc si pui set de 80cc o sa iti bata in chiuloasa si se va strica!