Nu stiu cat de grav e acel tacanit, dar masina ta e veche man, nu ai vrea sa faca nimic? Suntem iar prostiti de samsarii obositi care vand la melteni masini cu 600k km care nu bat, nu trancane?
Si masina mea care este intretinuta excesiv si are vreo 40k km tot mai are momente cand parca are ceva.
Iti spun un lucru inceteaza sa mai fii obsedat de perfectiune, pentru ca acelasi sfat l-am primit si eu de la amici de-ai mei samsari, daca incepi sa cauti o masina de probleme fie le vei gasi fie nu, dar asemeni ipohondrilor vei cheltui bani multi pe lucruri care nu exista!
Si nu ti-o spune cineva care a avut doar masini second hand ci si masini noi, toate devin 'vechi'.
Pe mine ma ingrijoreaza putin uleiul pe care l-ai pus acest 10W40 imi suna a vascozitate care nu e prietenoasa cu motorul tau.
Dar sa stii ca multi soferi pun la masini vechi, special uzate (caci ce este vechi nu e neaparat si uzat in domeniul auto daca vorbim de ceva super intretinut) ulei cu o vascozitate mult mai mare sperand ca motorul lor sa numai pape ulei, problema fiind chiar uzura generala a motorului si implicit necesita fie inlocuirea fie restaurarea sa, nicidecum folosirea unui ulei mai vascos nu elimina cauza! Cauza fiind uzura excesiva a motorului, a internelor.
Țăcănitul la motor se depistează greu și în service. Pe internet nu ai nici o șansă.
Probabil s-a băgat ulei de rahat (GM 10W40), iar motorul tău are început de sfârșit, sau cel puțin vreun tachet spart/uzat.
Dar n-avem de unde să știm.
Poate fi și o rolă de la cureaua de accesorii, alternatorul sau compresorul AC.
Am avut și eu o Astra cu motorul Z16SE, băgam în ea Mobil 5W40 și totuși auzeam o bataie; înainte să o vând, am descoperit că era protecția termică de pe catalizator.
Nu cred că ți-am vândut-o ție, că în decembrie am dat-o
nu nu, nu am luat-o eu. Pai, tot asa zicea un băiețaș ca cică e capacul de la catalizator dar am refuzat sa cred. După a zis ca ar fi rola întinzătoare și am schimbat-o, pe cea de la cureaua de accesorii dar tot tacane. Am făcut schimbul de ulei când am luat mașina și i-am pus 10W40 de la Triax
Dacă-mi permiteți o glumă, băieți.
Ai uitat un loc. Țăcănitul poate fi uneori între volan și scaun.
10w40 nu e bun în motorul ăla, decât dacă e vreun Liqui Moly și trăiești în Dubai, unde pornirea la rece are 40-50 de grade.
Triax mai și sună a brand de pastă de dinți de la tarabele "rusești".
N-are cum să nu bată motorul ăla, aproape îl ții uscat.
E brand American parca. Un prieten care a segmentat motorul acum 2 ani baga ulei de asta și nu are niciun țăcănit. Suna foarte bine motorul. Poate la mine e vorba de uzura, nu știu.dar o sa ma mai interesez. La următorul schimb de ulei as baga ravenol 5W40
Pe ăla il vezi.
Incarca si tu video pe Youtube cu problema sa ne dam seama..asa o sa primesti doar presupuneri.
Https://m.youtube.com/shorts/hwfwEzlKcLI?feature=share
Cam asa suna, dar nu atât de "grav" ca in video
Motorul merge rotund asa cum trebuie sa fie, imi place..insa trebuie facut o diagnoza, daca iti apar erori. daca ai culbutori hidraulici, cel mai probabil 1-2 culbutori sunt cu probleme si produc acest zgomot. bujiile daca erau s-au injectoarele cu probleme ai fii avut mersul in 3 pistoane.
Sunt tacheti hidraulici. Nu are nici o eroare, am făcut testul pedala