Motorul tau este un motor cu pompa diuza si pentru asta necesita un ulei mai special.
WV 505.01 motor IB, daca schimbi uleiul la 15. 000km
WV 506.01 motor IB, daca schimbi uleiul la 30. 000km
WV 507.00 motor IB, daca schimbi uleiul la 30. 000km ( acesta se utilizeaza pentru motoare cu DPF adica filtru de partícule). Mai jos ai citeva informatii unde gasesti echivalentele si ce inseamna asta.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=109771
Si aici poti verifica in amanunt ce inseamna aceste specificatii tastind,, engine & gearbox oil guide". Iti apare in pagina undeva.
http://www.opieoils.co.uk/c-742-vw-engine-oil.aspx
Nu stiu de ce dar una din directii nu mi le copiaza bine, pune automat un spatiu intre,, php? si,, 6". Iti dau inca o data directia:
http://www.vagclub.com/forum/showthread.php? 6-FAQ-aceites-tipos-marcas-usos-etc
Copiaza aceasta directie si sterge spatiul dintre php si 6
Ori îl suni pe om și-l întrebi ce a băgat în el, ori pui 5W30, dacă ești sigur că motorul a fost menajat.
Dacă vezi că ai probleme cu presiunea la ulei și temperatura, atunci treci pe 10W40. Marca, o alegi în funcție de buget.
Castrol seria 505 01 special pentru pompe diuse
http://www.pieseauto.ro/......68736.html
Pe timp de vara merge un 10w-40. 5w-40 este prea subtire, ala merge sa-i pui iarna. Castrol este un ulei bun. Eu pe timp de iarna la a mea (nu am Passat) am bagat 5w-40 si a mers super. Acum deja vine vara si trebuie schimbat dar am sa-i bag 15w-40 pentru ca 10w este prea subtire. Dar pentru Passat merge 5w sau 10w, mai sus de 10w este prea vascos si nu-i face ungerea bine. 5w asa cum am zis merge iarna, isi face ungerea mai bine cand motorul este rece si uleiul vascos. 10w merge vara dar sa stii ca nu are nimic nici daca ii pui 5w insa sa-l schimbi cu 1000 de km mai repede. Astea ti le spun din experienta proprie. Am lucrat la un service si tot ce stiu despre masini stiu de acolo. Aveam 2 persoane cu Passat care erau clienti fideli la schimbul de ulei.
Dar 5w-40 nu merge si pe timp de vara si pe timp de iarna?
Ba da merge. Este un ulei mai fin. Daca motorul a fost chiunuit si este muncit adica cu ceva uzuri, daca stii ca motorul nu prea a fost intretinut, nu i s-au facut schimburile la timp si cu ulei de calitate, pune-i 10w, ii va face ungerea mai bine. Daca motorul a fost bine intretinut pune-i 5w, este mai fin. Dar asta depinde de gradul de uzura al motorului tau. Adevarat ca nu ai de unde sa stii pana nu-l desfaci, dar daca ai idee de istoricul masinii si cat s-a investit in intretinerea ei, te poti baza pe asta si folosi un ulei adecvat. Uleiurile astea (5w si 10w) se pot utiliza si pe timp de iarna si vara. Numai ca asa cum am spus, 5w iarna il ajuta mai mult la pornire, la ungere, pentru ca este mai fluid. Merge si 10w dar se incalzeste mai greu deci ungerea completa se va realiza mai tarziu. Un proprietar care chiar este interesat de masina lui va folosi 5w iarna si 10w vara. Repet poti folosi aceste uleiuri si iarna si vara-pe oricare dintre ele. Diferentele sunt mic dar pe termen lung conteaza la durata de viata a motorului. Daca ai de gand sa nu o vinzi prea curand, foloseste uleiurile potrivite. Nu schimba uleiul la limita. De exemplu stiu ca 5w se schimba pe 9-10 000 km. Unii merg cu el pana la 11-12 000, cu toate ca daca uleiul ar fi schimbat mereu la 8000, cu adevarat masina aia ar fi intretinuta. Eu am o Dacie din 2000 cu 130 000 km. Fostul proprietar a avut grija de ea. In mod normal un motor de Dacie la km astia deja da semne de "boala". Al meu merge struna. Nu am probleme cu el pentru ca uleiul il schimb la timp. Schimbul de ulei conteaza.
Masina mea se vede ca a fost intretinuta, am cumpataro de la cineva care el a avut-o in leasing si a facut toate schimurile si reviziile la timp la PORCHE BUCURESTI. Motoru nu bate, nu troncane, nu urla tare,, merge fin.
Baga Castrol 5W-40. Si il schimbi pe la 8000 de km.
In cartea masinii, gasesti tipul de motor; dai cautare pe Google dupa el si gasesti.
Sau, cel mai simplu, mergi la service si cu siguranta stiu cei de acolo - e cea mai sigura metoda!