Alex, motorul tău este diesel?, dacă da, într-adevăr pot fi multe probleme enumerate de ceilalți, dacă este diesel de 1, 6 sau 2, 0 litri în mare parte sa strica racitorul de egr și antigelul dispare câte puțin fără a se vedea o pierdere, dar pentru o constatare exacta cel mai bine este sa mergi la un service auto și sa ți sa facă o constatare pe sistemul de răcire, antigelul pe care il cumperi trebuie să citești ce scrie pe el, dacă scrie concentrat merge diluat cu apa distilata 1/1 - 35*, dar sa fi atent antigelul poate fi si cu concentrația de - 35* și nu mai trebuie diluat, dacă mașina ta este cu motor pe benzină atunci băgai antigel concentrat fără a-l dilua (de ce? ) generatia noua de motoare pe benzina au punctul de lucru optim la 102-5* și atunci se pune antigel cu concentrația mai mare (antigelul la - 40* fierbe la peste 107*Celsius ). Sper ca ai înțeles, sa auzim numai de bine și mașini fără probleme?
Multumesc! Cred ca o sa merg mai bine la mecanic. Motorul e 2.0 benzina.
Daca ai ramas fara antigel in vasul de expansiune, denota ca undeva curge. Poate sa fie radiatorul sau caloriferul de caldura. Este posibil. Un litru de antigel, doi litri de apa.
Verifica daca iti pornesc ventilatoarele. Daca nu pornesc, fierbe motorul si arunca apa afara pe la vas.
Daca ai ramas fara apa, inseamna ca pe undeva curge, asta cu siguranta.Ca ai pus acum antigel, rau ai facut este deja vara, apa iti curge pe undeva, deci trebuie sa pui apa curata, ai in mootor destul antigel.Eu as fi pus apa si apoi as fi cautat sa aflu pe unde curge, dupa remediezi problema, bagi antigel ce spui tusi ai terminat lucrarea.
Acum ai dat deja bani pe antigelul ala G12 ca nu stiu daca este G13 cum spui tu, dar poate o fi daca e diesel masina, stiam ca astia de la VW aia pun la motoarele pe benzina G12.In sf asta conteaza mai putin,atigen sa fie.
Deci sa fii sigur ca peste ceva zile iar nu vei mai avea apa si iar baga si tot asa.
Daca gasesti pe unde curge,va trebuie remediat,iar daca este pe la radiator atunci tot antigelul ala se duce de suflet,va trebuie sa cumperi altul.
Referitor la dilutie,scrie pe bidonul ala cum este,daca este concentreat sau diluat. Daca este concentrat pui juma apa juma antigel si aia e tot.
Nu pune antigel concentrat ce spune unu pe aici ca bate campii,vorbest sa nadoarma daca vrei sa intrebi pe cineva intreaba la reperezentanta,ori citeste in manual si vezi ca e cum zic eu juma juma se pune,asta pentru unde esti tu.
Dar dupa lege, dupa legea fizicii zic ala se face dilutie fctie de unde locuiesti, ca daca ai locui in Alaska atunci trebuie sa faci dilutia astfel incat sa nu inghete la temp din Alaska deci cam asa se face dilutia, dar in general fabricantul recomanda o dilutie de juma juma asta pentru a proteja si motorul, sau blocul motor la interior. Avand in vedere ca temperaturile pe planeta nu-s mai jos de -50, cel puti acolo unde locuiesc oameni si au masini, cam asa se face dilutia juma juma.
Nea nicu spune din auzite ca masina noua sigur nu are, nici manual la masina nu are, ca de avea ar fi citit si ar fi vazut ca nu scrie nicaeri sa pui antigel curat in motoare. Vorbim aici de manualul cu care vin masinile, deci ce spune fabrica, ca radio sanu spune destule
Lichidul pe care l-am cumparat e G13. Pe Rezervor scrie G12 dar cele 2 sunt compatibile. (mai multe info pe www.volkswagen.ro). Problema mea a fost pompa de apa. A trebuit schimbata.
Completeaza si tine-o sub observatie cateva saptamani.
Nu este obligatoriu sa diluezi daca ai completat doar o jumatate de litru sau un litru.
Am completat si eu anul trecut o jumatate de litru.Pana acum nu s-a mai aprins.
Dacă nu curge pe nicăieri, e posibil să ajungă în camera de ardere.
De asemenea, antigelul concentrat trebuie diluat cu apă, 50% antigel 50% apă.
Problema este ca in mare parte de 80% este sa ai radiatorul spart. Depinde cat de repede ti se consuma. Plus ca antigelul se dilueaza cu apa. Dar important este sa nu il lasi niciodata fara apa. mai bine du-te la un mecanic sa o controleze. Bafta!