Cuplul e in functie de motor. Un motor turbo are cuplul mai brusc, pe cand unul aspirat trage progresiv. Si nici macar asta nu e o regula, existe motoare care lucreaza cu "boost" permanent, deci au cuplul mult mai mare decat un motor a carui turbina 'baga' abia de la o anumita turatie (>1500rpm).
Cuplul motorului e una, puterea la roata e alta. Poti avea un cuplu imens, dar pe o transmisie prea lunga, sau prea scurta, si rezulta o masina plictisitoare/enervanta.
Astea fiind spuse, chestiile astea degeaba le discutam, ca tot rezultatele de pe asfalt conteaza.
Uite, de exemplu, motorul 1.2 16V de la Renault:
-Clio II merge frumos cu el
-Logan I e praf, abia se misca
-Logan II are alta transmisie, si trage mult mai bine.
Intre 2.0 hdi si 1.6 hdi, doar dupa ce le conduci, poti spune care 'fuge' mai tare.
Teoretic, motor mare = cuplu mare. Practic, motorul mare s-ar putea sa nu se tureze prea repede. Mai conteaza si ce turbine au, si cum functioneaza. Turbina mare = lag mare. Turbina mica = boost rapid.
Fiind vorba si de 20cp diferenta, probabil 1.6 hdi ar trebui sa fie mai rapid, cel putin la demaraj. Am mers cu unul, si tragea foarte bine.
Cel 2.0 s-ar putea sa fie mai rapid la viteze mari, chestie cam inutila pentru o masina de talie mica.