NU..in nici un caz!
NU va incurcati cu asemenea masini.
Pentru a fi tu propietarul unei masini cumparate legal, sunt necesare urmatoarele documente:
1.Cartea tehnica a masinii, cu foita de omologare intacta!
2. Certificatul de inmatriculare, pe numele propietarului.
3. Talon de ITP, cu ultima revizie a masinii
4.Actul de dobandire, magazin sau vanzare cumparare
5.Asigurarea Auto
6. Certificat fiscal de la fisc, al propietarului masini..necesar la intocmirea actelor de vanzare cumparare,fara de care nu se poate RADIA fiscal autoturismul de pe numele vanzatorului,deci cumparatorul va fi blocat la intocmirea actelor,daca vanzatorul are datorii la fisc,si pana NU le achita,fiscul NU elibereaza crtificatul fiscal,o teapa in care cumparatorii cad,dau banii pe masina,si apoi vanzatorul ai tine mult si bine cu intocmirea actelor,care nu se pot termina din cauza vanzatorului.
Deci acest aspect impune,a nu da in avans bani,deoarece ramai fara ei,si eventual si cu masina,pe care nu o vei putea inmatricula fara acte,chiar daca ai dat vanzatorului intreaga suma, acesta poate fi rau intentionat, da vina pe fisc etc.
Neaparat iti trebuie Talonul, acolo cei ce fac revizia GPL (BULROM_ SAU ALTELE. isi pun stampila, fel si in xartea tehnica a masini.
Inlocuirea unei butelii, actele tot ajunge ca pret, in jurul a 10 milioane lei.(1000) lei, depinde de atelier etc.
NU te bucura ca are motorul facut, garnituri etc..este u masina uzata, care a fost folosita la maxim, de sa ajuns a se inlocui acele componente, cred ca are peste 300 mii km la bord, de sa ajuns la asemenea uzura, daca kilometrajul arata mai putin, inseamna ca si el este masluit, din pacate se practica.
Ca motorul are segmentare, cuzinetii inlocuiti..este pentru ca manca ulei in draci datorita uzurii pronuntate..nu avea presiune in rampa, etc..deci cacao.un motor facut minimal,sa fie vandut primului naiv,adica TU.
Cand faci un motor,este obligatoriu sa inlocuiesti intregul set motor,care presupune si pistoane, cilindri, cuzineti, pompa apa, apoi si pompa directie, pompa de ulei..inclusiv setul de curele etc, toate fiind componente in miscare, si au termen de uzura 40 mii km.
Garniturile etc..este ceva normal sa fie inlocuite,deoarece cand desfaci un motor,garniturile se deterioreaza,si normal ca trebuiesc altele noi,pentru a asigura etansarea.
Cel mai bine, fa o programare la RAR, sau atelier auto, unde te duci cu propietarul si masina, acolo ceri o diagnosticare completa, costa undeva spre 200 lei,*ai grija sa nu dai peste un atelier in care lucreaza fratele vanzatorului ..deoarece toate testele iti vor fi ok! )
Este imposibil sa nu aiba hibe si la directie, telescoape, fata, spate..vei baga bani cu nemiluita.
Daca ai probleme cu privire la GPL, si nu este trecut in acte, o poti demonta si astfel vei duce masina la RAR, fara GPL.
Mai antai asigura-te ca ai actele de mai sus, apoi poti da un avans etc
Succes!
Gândește-te bine mașina e din 2000 (azi-maine are 20 ani) 8000lei mie mi se pare mult. Io zic mai strânge niste bani și ia ceva mai nou, min euro4 pentru a avea un avantaj la impozit, asigurare..etc și nebunii ăștia din guvern vor sa bage taxe pentru a intra în oraș dacă mașina are sub euro4. Gândește-te bine, bafta!
Încă ceva, gpl-eul dacă nu are acte e problema, pentru a fi omologata trebuie trecuta in cartea mașini și asta se face cu acte...și mai ales că butelia de gpl trebuie schimbata la 10 ani, trebuie verificată când a fost fabricata și totuși trebuie acte pe instalație, așa că zic că nu merită
8000 lei e mult, maxim 6000 valoreaza asa ceva.
Instalatia GPL cred ca se poate omologa, daca schimbi butelia intr-un service autorizat, si iti fac ei acte, apoi mergi la RAR.