Se cam bat cap in cap mofturile tale.
Sa fie si 5000 sa aiba si nr de km pe care ii vrei tu si sa mai aiba si dotarile ale nu vei gasi nimic. Ori ridici bugetul ori lasi din mofturi
Scuze, dar astea nu-s criterii dupa care sa cauti o masina, sunt mofturi cu care sa-ti iei teapa de toti banii in targ. Revino cu pretentii 'soferesti', dotarile tale le gasesti aproape pe orice masina, iar km se dau inapoi pana unde vrei tu
Niciodata sa nu cumparati masini din targ. Toate sunt masluite sau la suprapret. Mai bine iei direct de pe mercador sau tocmai.ro
Da, dar cei mai nepriceputi, care stiu doar ce dotari vor sa aiba masina, n-o sa umble prin tara dupa masini, o sa mearga sa le cumpere pe alea polishate...
Pe mercador intru mai rar, cel mai mult 'casc ochii' pe tocmai, acolo imi arata in dreapta o casuta cu alte produse puse la vanzare de pe acelasi e-mail, si de cele mai multe ori un om pune 3-4 sau mai multe masini la vanzare, eventual inmatriculate in judete diferite Deci, si acolo e plin de samsari. Urmaresc piata, mai ales cea din zona, si masinile care sunt puse la pret real de catre proprietar, dispar in 2 zile, se sterge anuntul, si apare mai scumpa la un bisnitar, de obicei din zona Moldovei (eu stau in Bucovina).
Intrebare :
Presupunand ca vrei sa-ti cumperi o masina SH la un buget de 3000 Euro, ce faci? Cauti sa o aduci din strainatate sau umblii din poarta in poarta sa vezi cine ce are de vanzare?
Depinde de masina. La unele se renteaza sa te duci personal sa o aduci de afara, la altele e taxa foarte mare, si ar fi mai ieftin s-o cumperi rulata in Romania. Eu personal in 3000e m-as uita direct la Golf 4 ALH, dar nu stiu daca m-as incadra in 3000 s-o cumpar, s-o aduc, sa-i fac RAR, sa platesc taxa... Oricum, de la bisnitar n-as cumpara, nu vreau masina musamalizata. Lucrez in domeniu si prefer sa stiu cati km a avut, ce s-a schimbat cu adevarat la ea, ca sa stiu cum sa o tin mai bine. Eu am logan care se apropie de 400. 000km si motorul merge impecabil, ma buseste rasul cand vad 1.9 TDI cu 300.000 in bord si la noxe deja e invidios pe Golf 2.
Nu-mi place Golful, in banii astia cred ca o Astra G sau un Renault Megane 2 sunt best-buy. Tot cu 3000 de euro iti iei un Corsa cu motor beton, peste 150 de cai Dar nu stiu de unde pot cumpara, peste tot sunt numai samsari iar alea sh rulate in Romanica arata trist rau si mai bag macar 1000 de euro in ele ca sa le pun pe picioare.
Mie nu prea imi plac masinile mici... Golf ALH are un prieten bun, l-am calarit mult si imi place la nebunie. Astra G mi-as lua doar benzina, desi sunt oarecum fan Opel. Am avut o Astra F C20LET, mi-a placut mult dar era killerita si i-am dat patina, daca ar fi sa-mi mai iau Opel ar fi tot pe benzina, la diesel numai belele am vazut.
In banii astia gasesti un Passat de prin 2005 inmatriculat in Romania.
Ar mai fi si varianta unui Audi A3 tot de prin 2004-2005 care ar putea avea si trapa dar nu este o masina asa spatioasa.
Eu iti recomand un VW golf 5, motor 1.9 disesel, e mai economic si mai puternic si se si aude frumos. Eu cam asa ceva mi-as lua. In primul rand e masina nemteasca, fiabila, piesele de schimb (in caz de nevoie) nu sunt scumpe. De exemplu ceva de genul http://www.auto.ro/vw-golf/2026741.html. :)
Fiabila? scuza-ma dar vw se situeaza foarte prost in topul celor mai fiabile masini si nu cred ca un golf5 ar impresiona pe cineva si de ce ar impresiona pe cineva? de la vw poate un passat, touareg si phaeton ca in rest toate plasticuri si iar plasticuri. piesele de schimb nu sunt scumpe dar nici ieftine, cu banii aia iti iei masini mult mai bune, adica mai bine iti iei o masina veche si buna decat una noua si vai de ea ca pana la urma tot ajungi sa o schimbi peste 3-4 ani ca doar e masina nemteasca, te plictisesti repede de ea, mai ales cu un 1.9, daca avea acolo un motor cu vreo 200 de cai poate ca se merita un golf 5 dar asa. abia se misca in depasiri, pe dealuri etc. eventual ii mai pui o remorca si deja o consideri dauna totala.
Mai termina-te ma cu anti-nemtismele tale
Cum ti-am mai spus, cand o sa ai ocazia sa testezi mai multe masini, atunci sa-ti dai cu parerea. Atitudinea ta o aveam si eu pe la 15 ani, cand ingrijeam Dacia 1300 pe care o am si acum, o conduceam cand aveam ocazia, si nu puteam sa plec de pe loc cu alta masina. Atunci ma luam de toate masinile, ca nu merita, ca nu rezista 30 de ani cat 1300-le meu, ca nu imi trebuie alta masina, bla bla.
Ai zice ca aberez daca ti-as povesti cate masini am schimbat in 3 ani, de cand am permisul, si inca n-am descoperit nici una atat de revolutionara precum spui tu ca e Volvo.
Oamenii de rand vor pretui marcile astea 'non-fiabile' - Opel, Vw, Dacia, Renault, Ford, pentru ca si un Logan, la castigurile din Romania e aproape un lux, daca faci 20-30. 000km pe an.
Daca faci sub 10.000, probabil e rentabil sa tii o masina premium, daca are motor de capacitate normala (sub 2000cmc), si nu costa o avere taxele. Dar aici nu vad de ce te-ai lua de masinile nemtesti care fac 10. 000km la 2 luni, cand tu o tii pe a ta degeaba...
Auzi la asta, o tin pe a mea de geaba, la 400 000 km pe care ii are, in fiecare zi merg cu ea peste 100 de km si te trezesti sa spui tu ca eu o tin si ma uit la ea. Ce masini ai testat? daca nu ai testat macar un volvo atunci nu vad cum poti tu sa ma contrazici, o data ce conduci masina iti dai seama ce poate, tu numai din stiutele tale [de ceva timp ca m-ai vazut pe mine povestind si sigur nu crezi un cuvant din ce am zis, documenteaza-te] e clar ca nu stii ce inseamna volvo si de ce il laud atat, 15 ani? sunt altii multi mai inaintati in varsta fata de mine, pe la 50-60 de ani care lauda volvo mult mai mult fata de cum o fac eu. O data ce habar nu ai de ce este in stare un volvo tu nu ai ce comenta impotriva. am avut ocazia sa conduc mai multe masini, un E class din 2000, un 520 din 2007 care mi s-a parut ca are scaune din lemn [erau cam prea tari si unii le spun limuzine], un 320 din 2006 care mi s-a parut mai confortabil decat 520-ul, am condus si un mercedes vito, un vw caravelle, un golf 4, un ford mondeo din 2005, un renault laguna din 98, dacia logan, solenza, 1310, duster; opel astra g, vectra b, volvo 850 [2.0 20 de valve 210 cai putere], c30 si v40-ul meu pe care il conduc zi de zi. nu pot sa le spun ca le-am condus pe timp indelungat, doar le-am condus pentru minim 40 de km dar mi-a fost suficient sa imi creez o parere despre masina respectiva, dintre tot ce am condus am facut un top: 1 E class-ul
2:850-ul
3v40-ul
4bmw 320
5bmw520
6volvo c30
7ford mondeo
8 Mercedes vito
...
Si loganul meu se apropie de 400. 000km, dar asta nu inseamna ca i-am facut eu.
Cat despre varsta, ti-am zis ce parere aveam eu la 15 ani, dar vad ca te-ai panicat. Probabil inca nu ai carnet. Nu zic ca vorbesti prostii despre Volvo, dar intelege ca e doar pasiunea ta, si oamenii de rand se urca in masina cu gandul la destinatie si la lucrurile pe care trebuie sa le faca, nu se urca "ce masina aaaaammmm :X iiiiioooooiiii :X ".
Romania e potrivita pentru masini low-cost, nu degeaba am produs 35 de ani pe platforma de Renault 12.
Ti-am mai spus, si mie imi plac Volvo-urile, dar asta nu inseamna ca sunt pentru oricine. Daca era sa ma indragostesc de vreo masina, probabil era W124 cu motor de 190E, cutie in 4 trepte, consum urban 8-9%. L-am avut o vara, am tras de el pe toate partile si n-am schimbat decat un arc, si motorul (am cumparat-o cu o problema la ungere, nu mi-au zis aia nimic, i-am dat talpa 240 km si a 2-a zi facea ca o betoniera).