Daca e un microbuz, se vor astepta sa schimbi tu o roata, ca nu e cine stie greutate.
Firmele serioase nu isi pun soferii sa faca penele. Pe autobuz e bine sa lucrezi in oras la transport in comun, servici fix permanent, nu manarii nici ilegalitati.
Depinde la ce societate lucrezi, si unde se intampla defectiunea.
Eu am niste amici la o firma locala de transport national, iar soferii au ore de condus si ore de atelier. Isi intretin singuri masinile. La atelier sunt 2-3 mecanici, nu au timp de toate masinile.
O roata trebuie sa schimbi singur, asta fac si soferii neprofesionisti. Dar daca ai o defectiune mai mare, de durata, la care nu te pricepi, suni la firma si cauta ei asistenta rutiera, alt microbuz/autobuz care sa preia oamenii, etc.
Meseria de mecanic nu se invata in 3 saptamani, ci in minim 5 ani. Nu pot avea pretentia sa faci orice. Trebuie sa stii sa schimbi o roata, filtrele, uleiul, si sa stii componentele masinii in mare, ca sa iti dai seama cam care e treaba cu masina pe care o conduci. Daca se sparge grupul de la un autocar, doar nu vor avea pretentia sa te bagi sub el singur, sa il schimbi. Iti vor trimite mecanici, probabil de la un service din apropiere.