Un autovehicul hibrid il alimentezi cu combustibil (benzina, motorina, GPL) si ii incarci acumulatorii (ca la orice alt automobil electric).
Exista modele care pana la viteza de ~50-60km/h folosesc bateria, iar cand accelerezi sa depasesti aceasta viteza, intra in functiune motorul clasic pe combustibil.
La fel, exista modele care la viteze mici functioneaza cu combustibil, iar cand cresti viteza, intra in functiune si motorul electric.
In ambele cazuri, consumul rareori depaseste 3-4l/100km, si autonomia e considerabil mai mare decat la un automobil full electric.
Legat de consum, permite-mi sa te contrazic. https://suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=8186.50 - am si un prieten cu Vitara cumparat anul asta, consuma undeva pe la 6-7 in mod uzual, chiar si mai mult (vreo 9-10 in regim urban exclusiv).
WOW, benzina si curent "in acelasi timp"
WOW, mare e gradina lui D-zeu si MULTI MAI SAR SI GARDUL
evident ca omul apoi intreaba daca, consuma si benzina si curent in acelasi timp, asa ca alte raspunsuri si mai "afumatoare" sa fie confuz cat cuprinde
masina hybrid inseamna ca are si motor pe benzina, si motor electric pe baterie, in general ideea e ca atunci cand ramai fara baterie, treci pe motorul pe benzina, care se poate realimenta in 5mins la benzinarie si care incarca si bateria
mai nou au trecut la idei si mai bune: in oras la sub 60km (unde benzina se consuma in draci din cauza ca sunt multe frane, porniri de pe loc, etc.) se merge electric, in afara orasului unde mergi fara opriri semnificative (si unde benzina se consuma cel mai putin) mergi pe benzina
EVIDENT, ca tu decizi pe ce ai chef sa mergi, si poti schimba din controlul masinii
dap, suna absolut MATRET, din pacate, partea naspa e ca sunt cam scumpe... RAU
Ai 3 modele de masini hybrid la momentul actual pe piata
1. Mild Hybrid. Motorul termic merge non-stop, iar motorul electric doar ajuta motorul termic la nevoie prin cureaua de accesorii
2. Hybrid. Bateriile sunt incarcate prin regenerare (cand lasi masina libera) sau prin motorul termic. Masina poate merge full electric sau folosind ambele motoare concomitent in functie de necesitate. Motorul electric se afla intre cutie si motorul termic (Cu mici exceptii, exemplu BMW I8 ce are punti separate)
3. Plug-in hybrid. Exact ca si la 2. , dar ai port de incarcare pentru a incarca masina si a merge o vreme full electric. Nu e obligatoriu sa incarci masina mereu la priza. Si motorul termic o poate face