Eu as fi dispus sa platesc 500 de euro in plus pentru o masina cu istoric cunoscut, (bineînțeles pozitiv).
La 1200 masina este semnificativ sub media pietei si Astra H este o masina decenta. Daca mai ai si norocul sa fie varianta de 150 de cai a acestei motorizarii, te-ai scos rau de tot.
Sunt convins ca daca nu iti va placea masina, si peste 2-3 ani doi o poti vinde rapid la aceeași bani.
1.9 cdti e un motor foarte bun, incomparabil cu 1.9 tdi de la vag, sau cu urmașul său, 2.0 CDTI de la Insignia (peoblematicul).
Dar nu spera la cine știe ce consumuri, mănâncă 6-7%. E motor puternic și rezistent, nu de navetă.
Eu am de 4 ani Vectra C 1.9 cdti, am băgat doar consumabile și talpă.
Piesele de Vectra sunt destul de scumpe, fiind de clasă medie. Motorul are ambreiaj scump, fiind cu masă dublă și conceput pentru putere destul de mare.
Dacă vrei ceva mai economic, mergi pe un Ford 1.6 tdci sau Renault 1.5 dci.
Sau o Kia C'eed crdi.
Fără VAG, că sunt pline service-urile.
A scris cineva de Dacia 1310 - consum în București până prin anul 2000 fix 10%.
Am scos medie de 5.2 cu un 1.9 CDTI de 150 de cai, pe Arad-Constanta, cu un Signum, mai greu cu mult decat Astra, fara a merge "la consum".
Un consum de 11 pe extraurban arata o defecțiune.
Asa sa fie daca spui. La 1, 9 nu are cum sa aiba asa consum. Cu motor de 1000 cmc pe extraurban iti iese un consum de 6 l/100 masina fiind noua si destul de usoara (1000 de kg).
Compari mere cu pere. La 1000 cmc pe masina de 1000 de kg e clar un motor de generatie noua, pe benzina. Aici vorbim de un 1.9 turbo diesel de acu 20 de ani.
Uite ce da autodata, ca sa nu discutam discutii:
https://ro.autodata24.com/opel/astra/astra-h/19-cdti-150-hp/details
Tu ai banii. Faci ce vrei cu ei. Nu intru in amanunte. Interesant este ca o masina fff veche este mai performanta la consum decat una care este noua si are totul computerizat.
Https://www.auto-data.net/ro/fiat-panda-ii-169-1.1-mpi-54hp-6902
Ia vezi aici alte minciuni de la Fiat. Fiat Panda consuma de fapt in real 7, 5- 8 litri extraurban.
Evident fiecare face ce vrea cu banii. Dar abordarea "o masina fff veche este mai performanta la consum decat una care este noua" nu are legatura cu realitatea.
Motorul in discuie este un motor turbo DIESEL, cu norma de poluare EURO4, tu il compari cu un benzinar EURO6. Nu stiu in ce domeniu te pricepi, ca sa iti dau un exemplu echivalent, o sa incerc pe telefoane: compari un Nokia 6310 cu un Iphone 13, ghici la care tine bateria mai mult? Sau gastronomic, un cuptor pe gaz vs un cuptor cu microunde, care va consuma mai putin?
Despre consumul dat de producator, evident este in anumite conditii de exploatare, dar poate fi luat ca si orientativ. Si la motorul in discutie producatorul da 4.8, in realitate am consumat 5.2 pe plin/plin, e o diferenta acolo, dar pana la 11 mai este mult, foarte mult. Posibil in regim urban sa reusesti sa ajungi la 11, dar la drum lung sigur e o defectiune, crede-ma ca trebuie sa iti bati joc de el rau de tot ca sa il aduci acolo.
Fiecare face ce vrea cu banii lui. Am o rugaminte: nu mai crede prostiile publicate de producator in ce priveste consumul. Toti mint de ingheata apele.
Te pupa mama.
Sorry, dar cand vine voba de masini, ma incred mai mult in producatori decat in mama Amandina. Defect profesional probabil.
Da. Esti tinerel si crezi ca tot ce zboara se mananca. Si Dacia 1310 avea in documentatie 6, 7% si sareai usor la 9-10 %.
In definitiv de ce sa ma opun sa-ti arunci banii pe geam? Arunca-i.
Un mare secret pentru tine ca esti simpatic:
''Ai vazut planul de mobilitate urbana? Stii ce ai sa mai poti face de anul viitor cu masina euro4 si diesel? Actul se gaseste intr-un sertar la guvern."
Eu am Tesla asa ca nu ma intereseaza prea mult daca tu vrei sa duci o masina la REMAT sigur dupa ce-ti iei si cateva amenzi pentru poluare.
Nu te mai intreb daca stii se inseamna intretinere si o masina sigura.
Nu te mai stradui sa scrii ca nu mai raspund.
Multumesc de compliment, chiar ma simt tinerel. Dacia mea 1300 chiar consuma sub 7% si da, putea sari si de 9-10, dar asta nu contrazice specificatiile producatorului, unii intelegem diferența.
In privința banilor, imi permit sa ii îngrijesc dupa cum vreau si sa ii cheltui pe ce vreau, inclusiv pe femei, jocuri si alcool, nu vad relevanța discutiei.
In privința poluarii, stai relax, sunt suficient de matur ca sa stiu ca masinile cu combustie vor circula mult timp dupa ce bateria ta va fi la reciclata. Roaga-te sa nu se puna amenzi pentru asta...
As fi vrut sa zic si de calcatorul tau ceva, dar din pacate sunt prea mare fan Tesla ca sa pot sa o dau in felul asta. Raman surprins sa ai o Tesla, cunoscand atat de putine despre masini.
Întreținere si masina sigura eu știu foarte bine ce inseamna, momentan intretin 3 masini de cate 4 stele NCAP. Si cand zic intretin, nu ma refer la dus pana la service.
Vectra C 1.9 cdti, break, mereu cu bagaje și mereu îi rup fâșu': uneori îmi arată 4, 2 litri/100km (media), mai exact atunci când merg ca un prost, 100-150km/h cu multe depășiri.
In rest, consumul e de 5-6 litri în BC, real undeva la 6, 5-7 (la pompă, plin-pe-plin).
E din 2005, bate spre 400. 000km și are dpf-ul ca nou, complet funcțional.
Apropo, e "complet computerizată", chiar dacă face acuș 20 de ani. Nu e motor cu carburator, dacă asta credeai.
Stai linistit, nu stie fata ce e carburatorul, nu prea stie exact nici ce e dieselul.
1.9 CDTI mi se pare un motor excelent, dar într-adevăr e motor de drum lung, nu de naveta si barait prin oras. In privinta consumului, tine cont ca Vectra C Caravan e o masina mare, grea, pe un Astra H merge ca o jucarie... Si sunt convins ca si asa o poti duce spre 5, doar ca e greu sa te abtii.