Tlescoapele nu lasa arcurile sa se comprime si sa se destinda rapid, deci ele asta fac controleaza ca arcurile sa se miste lin la balansarea masinii in mers, pe suprafete denivelate etc.Ca urmare arcurile sunt cele care asigura balansul masinii, sustine masina etc, iar telescoapele numai controleaza aceste miscari sa nu devina bruste.Cand vrei sa controlezi daca telescoapele is bune asta faci apesi pe fata masini sau pe spate si daca masina balanseaza usor,adica sare in sus sin jos mult inseamna ca telescoapele is pe duca sau nu mai asigura un control normal, sau cum ar trebui.Ia de ex un arc de pix si apasa pe el apoi dai drmu. Daca ai avea ceva legat la capatul pe care apesi, atu ci cand iai da drumu ar arunca f rapid si departe ce ai lega de el.Ei daca ai avea telescop la arcu ala nu sar mai intampla lucru ala, arcu ar sar comprima sau destinde lin, usor, altfel nu ar mai ramne mai nimic din masina aia
Ai dat castigator unui raspuns gresit. Amortizoarele lasa arcurile sa se comprime (aproape) liber, incetinind doar decomprimarea.
Cand testezi amortizoarele apasand pe capota masinii urmaresti doar daca masina revine lent la pozitia initiala, fara a mai cobori deloc inapoi.
O masina cu amortizoare uzate va balansa de mai multe ori in sus si in jos la trecerea peste o denivelare. O masina cu amortizoare bune va balansa cel mult o data.
Amortizoarele se folosesc pentru amortizarea socurilor iar arcurile sustin greutatea masinii, mentind inaltimea corecta intre drum si caroserie. Ceva gen: treci peste o denivelare, arcul preia socul si se comprima, el trebuie sa elibereze acea forta decoprimanduse. In acel moment arcul ar impinge in caroserie si asta ar putea crea o destabilizare a masini, din cauza asta s-a mai adaugat un amortizor sa nu permita arcului sa faca asa. Amortizeaza miscarile arcului ( doar la cele elicoidale ).