Pot fi nenumărate cauze:
- radiator de calorifer spart sau înfundat;
- robineți sau electrovalve defecți sau blocați;
- lipsă lichid în instalație;
- ventilator defect;
- clapetele de direcționare a fluxului de aer cald în habitaclu blocate în poziția închis;
- dacă ai climatronic, poate fi defectă unitatea de comandă sau senzorii de temperatură;
- etc.
Cel mai bine te duci la un service.
-aer pe instalatie (furtune piscate/ antigel insuficient/ garnitura chiulasa/ dopuri de gheata
-circuit infundat
-clapete aeroterma blocate
-ventilator defect
-termostat defect (nu se incalzeste motorul)
-radiator infundat
-pompa apa defecta
-comenzi climatizare defecte (butoane).
Poate ca nu este aerisit sistemu,poti avea aer in radiatorul ala de caldura.
Unele masini au ceva valve electrice,deci apa nu circula tot timpul prin radiatorul de caldura.
De regula valvele alea sunt montate afara,adica pe undeva pe linga motor,la tevile care duc spre radiatorul de caldura.
Daca pui mana pe tevile alea de la picioare de la sofer,daca ai ceva care acopera poti da jos,tevile se vad, sunt din aluminiu in general si pui mana pe ele si daca sunt fierbinti, aia inseamna ca valvele sunt deschise sau ca masina daca nu are valve apa intra spre radiatorul de caldura.
Daca is reci, atunci inseamna ca ai valve si ca alea nu mai deschid.
Mai ar fi sa nu iti functioneze ventilatorul, dar asta poti vedea, daca sulfa aer sau nu.Cam astea le verifici tu asa in cateva minute.
Dacă ventilatorul merge, înseamnă că nu se deschide intercepția de la calorifer. Depinde și de tipul mașinii. La unele acționarea este electrică, la cele mai vechi mecanică.
In cazul meu, pentru un Opel Astra H, 1, 6 benzina a fost lipsa antigelului.Masina pierdea antigel deoarece aveam pompa de apa defecta.