Diferenta este ca cel 0W30, se foloseste in in zone ceva mai calduroase iarna, iar 5W30 in zone mai friguroase iarna.
0W sau 5W arata cit de viscos, sau cum se comporta un ulei anume in contiditii de temperaturi scazute, W vine de la Winter, din engleza care inseamna iarna.
De asemenea masinile care au sistem Start/Stop e mai bun sa foloseasca uleiuri mai putin vascoase, de regula 0W urmat de 20 sau 30.
Chiar daca o masina este veche, fabrica face in continuare observatii si schimba uleiurile la masini.
Daca de exemplu tu ai o masina si in manual spune ca trebuie sa pui ulei 5W30 fabrica dupa ceva ani, poate spune sa pui 0W 20 sau 0W30,
Sa stii astea trebuie sa verifici ce shimbari sau facut, ce chemari pentru diferite probleme face fabrica.
De ulei ce stiu, sau aici la mine in SUA, sun la dealer, cum e la voi la reprezentanta, intreb ce ulei trebuie sa pun, ma intreeaba de VIN masinii, apoi mi-a zis 0W20 desi in manualul masinii scrie ca trebuie 5W30, sau 5W40.
Cum zic, fabrica testeaza in continuare masinile vechi care lea fabrica st vine cu alte uleiuri.
Nu spun acum ca la toate masinile, se schimba uleiul dupa un numar de ani, poate sa ramana ala care a fost intial zeci de ani.
Suni la reprezentanta, intrebi ce ulei trebuie pus la masina ta, vezi ce informatii te intreaba, nu trebuie sa mergi acolo, si la teleofn iti zice.
Ce pot sa iti spun, cel mai bine, este sa foloesti ulei genuine, adica original ce foloseste fabrica pentru masina ta.
Insa cel mai important este sa schimbi uleiul la timp, aia conteaza cel mai mult, indiferent ce ulei folosesti, sa il schimbi cand spune fabricantul acelui ulei, nu fabricantul masinii.
Easte o diferenta intre ce spune fabrica masinii si ce spune fabrica care a facut uleiul sau care face ulei.
Fabrica masinii spune sa pui de exemplu full sintetitc, sau mineral, mai stiu eu de care, tu poate pui altceva, nul poti tine la fel.
Sau daca masina este de cand bunica fata mare, uleiurile de azi is mai bune, tin mai mult, asa ca vezi ce scrie pe eticheta acelui ulei si schimbi cand scrie acolo.
Eu nu pot intreba aici, pentru masini folosite in RO sau mai stiu eu pe la ecuator sau prin tarile nordice.
Reprezentantele din fiecare tara, spune ce se foloseste acolo.
Dar cum in RO iarna nu mai e cum erau odata, acum iarna e ca vara vorba lui basescu, sau invers, iarna nu-i ca vara, dar acum deja si in RO nu mai este cea fost.
Insa reprezentanta ar trebui sa aiba toate aceste date cei trimite fabrica, si trebuie sa spuna oricui intreaba.
De exemplu cu uleiul 0W30, motorul masinii va porni mai usor comparativ cu 5W30.Asta toamna/primavara, si vara.
Iarna depinde ce temperaturi sunt afara, dar daca nu sunt teperaturi sub zero sau minus stiu si eu 10 grade, merge foarte bine ala 0W, insa nu te lua dupa mine, trebuie sa folosesti ulei ce zice reprezentanta, nu ce spujne nu stiu ce mecanici, ce spune nu stiu ce magazin.
,,apoi mi-a zis 0W20 desi in manualul masinii scrie ca trebuie 5W30, sau 5W40"
Am fost ieri la reprezentanta VW și exact treaba asta mi-a zis-o inginerul care se ocupa.
Și am zis ca nu se poate sa i-mi recomande sa bag 0w30 long life, e imposibil...
L-am pus sa verifice de 3 ori
Acuma problema o pun eu în felul următor: mașina pornește foarte ușor oricât de frig e afara.
Nu ar trebui sa pun totuși un pic mai gros (adica măcar 5w30 sau 5w40) pentru o ungere mai buna?
După logica mea da, unul mai subțire are pornire mai ușoară dar ungere mai slaba...hmm,nu e așa?
Daca aia or zis sa pui 0W30 pune cum zic ei.Am spus, ei in decurusul anilor, fac incercari, vad care ulei e mai bun si asa recomanda, sau asa pun ei la masinile care merg la ei sa faca acel schimb de ulei.
Tu de exemplu daca ai duce masina la reprezentanta, ce ulei crezi ca iti vor pune? Iti garantez ca til pune pe ala ce ti-a spus acel inginer. De ce?
Pentru ca el pune masina ta in sistemul lor, iese toate astea de intretinere din computer, da foaia la mecanic ala merge si pune dupa foaie.
Se duce la piese, spune uite trebuie sa schimbe astea, ii da al si asa se procedeaza, a sa se lucreaza la acesti dealeri.
Eu am fost la ei inauntru prin toate camerele, birourile si am vazut.
Un ulei mai subtire, dupa logica daca ar unge mai slab ca unul mai viscos?
Dupa logica majoritatii asa ar fi, dar dupa logica, sa stai strimb si sa judeci drept, e alta logica
Un ulei mai vascos circula mai incet ca unul mai putin viscos, ca urmare ungerea nu prea este la fel de buna.
Plus de asta acel ulei asa este el facut, stai tu linistit ca de uns unge, ca de nu sar duce motorul de suflet.
Eu pun uleiul asta 0W20 de cand am aflat, adica de citiva ani, nu mai pun ce scrie in manualul masinii.
Cind caut pe net, uneori cumpar online, dar tot genuine, aia tot intreaba ce masina bla bla, si spune uleiul asrta nu-i pentru masina ta dar ei nu au aceste informatii la zi, insa majoritatea le au si spun, da uleiul asta este pentru mamsina ta, este fit cum Zic ei in engleza.
Ai vazut si la mine, de la 5W30 sau 5W40 au sarit la 0W20. Am vazut foarte multe masini noi, care asa folosesc ulei de asta 0W20, si VW Jeta si Passat si alte branduri.
Ce am observat, se foloste ulei de asta la motoare mici, adica asa cam pana in 2 litri, daca e de ala de 3 litri sau mai mare, cred, nu-s sigur dar pot verifica, dar asa cred acolo e ulei 5W si restul pentru vara ce spune fabrica.
Masina este facuta din fabrica sa porneasca la temeraturi extreme, si la ecuator si in zonele cele mai nordice locuite de oameni.
Vorbim cu uleiul care a fost masina fabricata, atunci uleiul ala era folosit 5W nu 0W deci porneste usor ca asa pornea de fapt ea, plus ca daca este intretinuta asa va porni mereu.
Tu poti sa mergi cu ce ai pus pana acum, sau poti pune ce ti s-a spus de la reprezentanta.
Eu asa pun, ce mi s-a spus la dealer si cum am spus am ceva ani si nimic rau nu s-a intamplat.
Dau sa verific uleiul spubine ca este bun, totul este in regula, chiar si inainte sa il schimb.
Unia or sa spuna, lasa ce zice computerul masinii, ca nu stie ala daca un ulei este bun sau nu.
Ei uite ca stie la fel am spus si eu, dar odata stii ce am facut? Am pus ulei Mobil 1 cel mai scump, si ciond am dat sa verific nivelul si calitatea sau ce verifica computerul masini, mi-a dat raspuns ca uleiul este asa si asa ca nu ar avea specificatiile care trebuie.
De unde stia computerul masinii treaba asta? Inseamna ca el face cateva cicluri cand tu schimbi uleiul, apoi da un raspuns, functie de cea fost pus in axcel program.
Cind pun de asta 0W20 zice e perfect . Asta no spune scanerul, alea is informatii luate din computerul masinii.
Deci nu-i asa cu logica aia, mai vascos gandeste ca circula mai incet, ei au facut un ulei care sa circule mai bine si sa si unga la fel ca ala de dinainte sau chiar mai bine.
Gandeste ca sunt multi oameni care schimba uleiul la reprezentanta. Daca ar avea probleme cu ungerea, cine ar raspunde? Aia, tu ai dus masina la ei, din cauza la uleiul lor tiai blocat motorul nu?
Nu te gandi ca aia fac chestii asa aiurea.
Dar inca o data spun, este alegerea ta ce ulei sa folosesti, doar sa il aschimbi la timp, asta e cel mai importanta.
,,Tu poti sa mergi cu ce ai pus pana acum, sau poti pune ce ti s-a spus de la reprezentanta""
Eu am o vorba :,, când nu ești sigur care dintre cele 2 variante disponibile e bună înseamnă că cea mai bună e a3a"
Asa ca nu o sa pun nici 5w40 nici 0w20 ca o sa pun 5w30
Eu sunt sigur ce as pune,, ce a spus reprezentanta aia as pune.Tu daca nu esti sigur, pune ce vrei, este alegerea ta, pana la urma tot ulei e, diferentele nu-s asa de mari sa spui gata un motor cu nu stiu ce ulei are o viata mai lunga sau mai scurta cu 10 ani, este voprba de uzura neseminificativa, ori vizibila.
5W30 asa foloseau foarte multe masini inainte, pune de ala, ca daca mai stai mult sa intrebi, nu mai pui nimic