Indicele de viteza trebuie sa fie egal sau superior celui din omologarea masinii. La fel si indicele de sarcina, adica cifrele dinaintea indicelui de viteza.
Daca ai un 740i capabil de 240km/h, normal ca nu vei putea pune anvelope la fel de slabe ca pe un Polo Cross, de exemplu. De aia exista indice de sarcina (greutate) si viteza.
Iar masinile omologate mai recent (dupa 2012) au aceste indice notate in CIV, si poti ramane fara certificat, daca in loc de 90V pui 86H, de exemplu.
Nu merge teoria "merg normal, sefu!".
Are dreptate omul, te invarti in aceeasi intrebare ilogica, pana cand iti pierzi tu rabdarea, ca nimeni nu vrea sa-ti confirme ideile tale paralele.
Anvelopele pentru viteza mai mare pot avea structura de metal mult mai complicata, dar acelasi cauciuc la suprafata, deci se vor uza la fel de repede.
In schimb, un cauciuc cu specificatiile superioare, gandit pentru viteza si greutate mari, va fi mult mai performant si mai ferit de probleme la structura (boalfe, explozii), decat o anvelopa dintr-o clasa superioara.
Cel mai mare indice este Y(300km/h), V este indice pentru 240km/h, indicele ăsta ne spune cu ce viteză maximă putem merge în siguranță și anvelopa nu se va dezintegra. La mers normal poți lua cu indice T sau H.
Te ajută să mergi cu viteză mai mare. Cu cât mai mare indicele cu atât mai mare viteza la care rezistă anvelopa.
Însă din experiență, poți merge în siguranță cu 80% din viteza indicelui, deoarece eu cu anvelope V la 220km/h deja simt cum cauciucurile se deformează ele fiind pentru 240km/h.
De aceea recomand cu indice Y.
Mda...
Ma refeream daca de exemplu ma ajuta sau ma incurca la uzura lor sa zic asa.
Dupa logica mea, dar nu sunt sigur, un indice ridicat de viteza poate sa influenteze cam asa :
-sau e un material mai moale pentru o mai buna aderență, implicit se uzeaza mai repede.
-sau e un cauciuc mai rezistent in ele care atunci ar rezista mai mult in timp anvelopa, la un numar mai mare de km.
Cam asta e dilema mea
Indicele de viteză la un pneu reprezintă rezistența pneului la o anumită viteză. Nu influențează nicicum stilul de mers, doar că dacă pneul este pentru maxim 210 km/h, iar vehiculul depășește această viteză există riscul să explodeze pneul.