anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut.
Care e faza la anvelope cu indicele de viteza?
Mai exact un set de anvelope cu indice de viteza 91V (adica cel mai mare) ma avantajeaza sau ma dezavantajeaza la mersul normal?
Mersi.

12 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Indicele de viteza trebuie sa fie egal sau superior celui din omologarea masinii. La fel si indicele de sarcina, adica cifrele dinaintea indicelui de viteza.
Daca ai un 740i capabil de 240km/h, normal ca nu vei putea pune anvelope la fel de slabe ca pe un Polo Cross, de exemplu. De aia exista indice de sarcina (greutate) si viteza.
Iar masinile omologate mai recent (dupa 2012) au aceste indice notate in CIV, si poti ramane fara certificat, daca in loc de 90V pui 86H, de exemplu.
Nu merge teoria "merg normal, sefu!".

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Are dreptate omul, te invarti in aceeasi intrebare ilogica, pana cand iti pierzi tu rabdarea, ca nimeni nu vrea sa-ti confirme ideile tale paralele.
Anvelopele pentru viteza mai mare pot avea structura de metal mult mai complicata, dar acelasi cauciuc la suprafata, deci se vor uza la fel de repede.
In schimb, un cauciuc cu specificatiile superioare, gandit pentru viteza si greutate mari, va fi mult mai performant si mai ferit de probleme la structura (boalfe, explozii), decat o anvelopa dintr-o clasa superioara.

| Frank51 a răspuns:

Cel mai mare indice este Y(300km/h), V este indice pentru 240km/h, indicele ăsta ne spune cu ce viteză maximă putem merge în siguranță și anvelopa nu se va dezintegra. La mers normal poți lua cu indice T sau H.

| maphiotul a răspuns (pentru Frank51):

Stiu ca e suficient T sau H.
Dar intrebarea era daca ma ajuta sau ma incurca daca cumpar cu V?

| Frank51 a răspuns (pentru maphiotul):

Te ajută să mergi cu viteză mai mare. Cu cât mai mare indicele cu atât mai mare viteza la care rezistă anvelopa.

Însă din experiență, poți merge în siguranță cu 80% din viteza indicelui, deoarece eu cu anvelope V la 220km/h deja simt cum cauciucurile se deformează ele fiind pentru 240km/h.

De aceea recomand cu indice Y.

| maphiotul a răspuns (pentru Frank51):

Mda...
Ma refeream daca de exemplu ma ajuta sau ma incurca la uzura lor sa zic asa.
Dupa logica mea, dar nu sunt sigur, un indice ridicat de viteza poate sa influenteze cam asa :
-sau e un material mai moale pentru o mai buna aderență, implicit se uzeaza mai repede.
-sau e un cauciuc mai rezistent in ele care atunci ar rezista mai mult in timp anvelopa, la un numar mai mare de km.
Cam asta e dilema mea happy

| Frank51 a răspuns (pentru maphiotul):

Nu, dilema ta este complet ilogică.

Se numește indice de viteză cu un scop, altfel s-ar numi indice de uzurăhappy

| maphiotul a răspuns (pentru Frank51):

Bun..atunci reformulez intrebarea.
Sunt mai rezistente la uzura sau nu anvelopele cu indice V decat cele cu S sau T?

| Frank51 a răspuns (pentru maphiotul):

Omule, indicele ăla nu are legătură cu uzura, nu poți înțelege un concept atât de simplu?

Uzura unui cauciuc depinde de zeci de factori, compoziție, modul de exploatare, anotimp, șamd.

| maphiotul a răspuns (pentru Frank51):

Bine atunci.
Vad ca ne apropiem de raspunsul final.
Ma refer mai exact la compozitie.
Am gasit anvelope aceeasi marca si exact acelasi profil si au indice diferiti de viteza.

| Frank51 a răspuns (pentru maphiotul):

Omule tu ai probleme la mansardă, ție poate să-ți zică cineva mult și bine orice, că tu știi mai bine. Crezi ce vrei până la urmă este o țară liberă, dar niciodată nu vei fi capabil să evoluezi că ramai în bula ta mică.

| ValentinMihai78 a răspuns:

Indicele de viteză la un pneu reprezintă rezistența pneului la o anumită viteză. Nu influențează nicicum stilul de mers, doar că dacă pneul este pentru maxim 210 km/h, iar vehiculul depășește această viteză există riscul să explodeze pneul.