Salut, sustrans de undeva:
Turbina este cea antrenata de gazele de evacuare si baga fortat aer in cilindri, pentru marirea cuplului motor
Compresorul este antrenat direct de catre motor si de aici si consumul mai mare de carburant, se pierde din randament. Mercedes foloseste tipul asta de supraalimentare, prin al lor KOMPRESSOR. Supraalimentarea se realizeaza numai cand se depaseste un anumit prag de sarcina si turatie. Pana la acest prag, motorul functioneaza precum unul cu admisie normala.
Denumirea de turbocompresor provine de la cele doua componente principale : turbina ( actionata de gazele de evacuare ) si compresorul de aer ( care forteaza intrarea aerului in cilindri ).
Turbocompresorul este instalat pe colectorul de gaze arse al motorului.
Gazele evacuate din cilindri invart turbina. Turbina este legata de un ax la compresor, care este localizat intre filtrul de aer si colectorul de admisie. Compresorul ridica presiunea aerului care intra in pistoane.
Iar revenind la ''turbina fara intercooler'' nu este posibila deoarece gazele arse calde din motor ies si intra in el unde sunt racite si sunt readaugate in cilindrii unde creste presiunea respectiv si cuplul motor datorita aerului mai dens si mai bogat in oxigen, de unde reiese un consum mai mic si o forta mai mare. Sper ca te-am ajutat, o seara buna.