Pai diferentele sunt o data de producator (vezi CDTI si TDCI, care inseamna unul si acelasi lucru, dar la producatori diferiti), iar celelalte rezulta tocmai din denumirea lor si se refera la sistemul de alimentare cu combustibil. Principalele diferente sunt prezenta sau lipsa turbinei, toate cele enumerate fiind dieseluri cu injectie directa common rail (cu rampa comuna, sub presiune).
TDI - Turbo Diesel Injection. Întâlnite cel mai des la VW şi la Skoda.
CDTI sau TDCI e tot aia - Common-rail Diesel Turbo Injection, astea la Opel şi Ford ce-am văzut.
DCI - e acelaşi lucru cu CDI-ul de la Mercedes, - Common-rail Diesel Injection, o vezi la Loganul pe motorină.
MPI - Multipunct Injection, întâlnită la Loganul autohton, pe benzină.
HDI - High-pressure Diesel Injection, la Peugeot am văzut parcă...
TSI - Turbo Stratified injection, tehnologie de motorizare apărută pentru publicul larg prin 2006 parcă, la Golf 5. (Motoare pe benzină, cu turbo)
FSI - Fuel Stratified Injection, o tehnologie de fabricaţie ceva mai simplă a motoarelor pe benzină.
SDI - Stratified Diesel Injection - Un motor diesel ceva mai slab ca tehnologie decât TSI sau TDI.
Cât despre cele de pe segmentul Diesel, diferenţele ar fi destul de greu de stabilit, asta mai ales că diferă de la marcă la marcă. Spre exemplu nu compari DCI-ul de la Logan cu cel de la Mercedes, deşi motorizarea e tot aia, înţelegi?
Din punctul meu de vedere, un clasament personal ar fi ăsta: TSI (are cel mai bun raport putere/capacitate cilindrică), urmat de CDTI, apoi de TDI, şi CDI. Diferenţa dintre TDCI şi TDI ar fi că TDCI-ul are Common-Rail (punte comună), bine, asta teoretic, practic nu ştiu în ce măsură este mai performant decât un TDI.
Cam asta ar fi.
O seară bună!
TDI - http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection
HDI - High pressure Diesel Injection
CDI - CRDI - etc - toate sunt common rail.
Intre ACESTE motoare diesel. Scuze ca nu m-am exprimat cum trebuie. Care e diferenta intre modelele de motoare diesel p care le'am enumerat.
Nu sunt diferente majore. Exista diferente de denumire a aceluiasi produs. Pe vremuri unele aveau turbo, altele nu. Acum toate au una sau doua turbocompresoare (doar la masinile scumpe si cu motoare mari).
Ca sa intelegi mai bine, motoarele care la Peugeot si Citroen se cheama HDI, la Ford se numesc TDCI. Si este vorba de exact aceleasi motorizari, dezvoltate in comun de cei trei producatori auto.
Raul112009955 întreabă: