Cea mai finuta la condus, dar si 'barbateasca', a fost Opel Astra F.
Motoarele nu promit nimic special, dar cand calatoresti cu una, observi diferenta fata de un Golf sau Dacie Nova. Nici nu auzi motorul, servodirectia functioneaza fin, timoneria perfecta, iar tinuta de drum iti da senzatia ca plutesti. Nu m-am pierdut in metafore, chiar asa merg Astrele alea. Cu 1.4 8v si 3 adulti in masina, mergeam cu 100 constant, si aveam impresia ca sunt la relanti. Nu auzeam motorul deloc, si nici nu simteam toate 'ridurile' din asfalt, cum e cu alte harburi din anii aia.
Golf 3 spre deosebire de Astra F, e ca Dacia. Gropile le simti, in curbe balanseaza si zici "aici mor", cu motorul de 1.4 n-ai ce face nici o depasire.
Alta rabla care mi-a intrat la suflet a fost Mercedes W124. Prima senzatie a fost ca am pornit la drum cu o Raba, dar dupa ce m-am acomodat, iubeam zgomotul de diesel clasic legat la 3m de transmisie. Mergeam cu ea de zilele orasului, bara la bara pe unele strazi, era o balena de tabla, si iubeam sentimentul. Cu treapta 2 (din 4), prindeam 110-120 destul de scurt. Consumul era in jur de 7-8l de motorina, indiferent de zona sau de felul in care mergeam. Fata de BMW, putin mai greoaie in directie, insa foarte stabila. Dupa ce m-am invatat cu el, abordam serpentine cu 100, fluierau cauciucurile, dar nici urma de derapaj. Parea imposibil de facut accident cu ea.
Nici BMW e36 nu m-a dezamagit, prima data ma dadusem cu un 316 compact, probabil cu autoblocante. Aveam permis de o luna, si noaptea aia codusesem un Ford Orion 1.8D (foarte stabila si cu un feeling placut si aia). Cand am scapat la acceleratia de BMW, si am vazut cat de repede prinde 180 un motor de 1.6, am crezut ca visez NFS. Facea cerculete fara nici un efort. Nu mi-am dorit insa unul, sunt prea 'papacioase', iar piesele si cauciucurile nu sunt deloc prietenoase la buzunar. Cauciucurile de pe spate le schimbi si de 2 ori pe sezon, fara sa faci nebunii. Iar majoritatea sunt destul de obosite, n-am mai intalnit 316 sa mearga la fel de frumos ca ala, primul condus sportiv.
Alta masina ce mi-a placut mult, si nu prin finete (avea un ambreaj atat de greu, de parca mutai bolovani), ci prin rezistenta si performante, Ford Mondeo 1.8TD. Era fabricat prin '94, parca. Avea jante de aliaj, cauciucuri late, motorul chinuit, folie pe fata si cd-uri cu muzica faina. Am mers cu el si prin oras, si la baute, dar cel mai des, la munca. Manca din asfalt la plecarile de pe loc, in virajele abordate 'ca turbatul', aveai impresia ca pamantul se misca, si masina sta pe loc. A fost prima data cand am vazut cata caldura emana o masina, dupa o tura nebuna. Simteam caldura ca de la calorifer, langa rotile din spate. In fata deja era 'dezastru', discurile usor inrosite, termocupla pornita si miros de cauciuc. Era masina unui vecin putin plecat de'acas, a reusit sa sparga mai mult de 3 motoare in vreo 5-6 ani, cat a tinut-o. Recent imi povestise cum venea demult de la mare, si aproape de casa, l-a oprit un echipaj radar, iar pe filmare, avea 136km/h in scadere, masina era ridicata de spate din cauza franarii bruste, iar nevasta-sa era aproape cu nasul lipit de parbriz
Cam astea le pot recomanda eu, pe proprie raspundere, din experienta.
Lumea recomanda VW in prostie... Mie nu imi mai trebuie nimic de la ei.
Mi-a placut un Passat 'intermediar' (ala de prin '94-'97), dar sunt imense, iar cand le scoti la drum, chiar si cele 1. 9TDI, pe la 140km/h se plafoneaza. Fata de Golf 3 sunt foarte placute, dar se strica foarte des usile (macaralele de la geamuri, incuietoarele, manerele de deschidere), si devine un cazan foarte frustrant, in care nu poti intra. Plus ca arata urat si cand era nou.
Multumesc pentru raspuns @VrumVrum, un asemenea raspuns am asteptat. In legatura cu ce ai spus, nu stiu cat de stabila poate si o Astra f avand in vedere ca puntea din spate este rigida, iar in aceasta privinta un Golf 3 sta mai bine pe asfalt cu suspensia lui mai sport, garda mai mica si semi-indepentenda de pe spate. E 36-le pare a fi cea mai potrivita pentru mine, doar ca intr-adevar consumul nu este unul prea placut.
Stai linistit cu 'stabilitatea' Golfului 3, e PRAF.
Am condus urmatoarele configuratii:
-1.4 3 usi
-1.4 5 usi hatch
-1.9 SDI si TDI 5 usi hatch
-1.9 TDI break
-1.8 3 usi, 5 usi hatch si break
-1.6 GT 3 usi
Sunt suspensii diferite pe diesel si benzinare mai puternice (GT-ul era sport cap-coada), si nici una nu se compara cu stabilitatea la drum a Astrei F 1.4, fie ea hatch, sedan sau break.
Au recunoscut-o si posesori de Golfuri. Am un prieten pasionat de masina lui, un Golf 3 1. 9SDI hatch, cu 5 usi. Dupa ce s-a certat cu mine cand i-am zis ca masina lui e praf, a mers cu cateva Astre (F si G), si mi-a dat dreptate. Alt spatiu, alta tinuta de drum (confortabila si sportiva), motoare pe benzina mult mai eficiente (consum/putere).
Puntea aia de Golf 3 n-am analizat-o, dar tind sa cred ca e aceeasi treaba cu Golf 2. Golf 2 e destul de stabil. La Golf 3 apare un balans lateral si diagonal, exact ca la Dacia 1310. Da impresia ca rotile alea sunt amplasate "unde au avut loc".
Astra F am avut si de ~200cp (faimosul motor C20LET), deci stiu ce inseamna sa alerg una. Plus ca stau in zona de munte.
Golful ala GT (sau cele 1.8 care mai si trag), erau deja mult peste limita de siguranta a caroseriei de Golf 3.
Iar daca e sa comparam motorizarile, Golf 3 1.4 abia se misca, cu 1.6 normal (nu GT) merge cam cat o Astra 1.4
Iar Astra 1.6 8V se simte la condus aproape la fel de puternica precum un Golf 4 1. 9TDI de 90cp (ALH-ul). Cele 1.6 16V ECOTEC deja sunt folosite de multi 'raceri' cu buget redus, fiind foarte 'abuzabile'.
Opel Omega B, o masina de lux, foarte bine asezata pe drum, bine insonorizata, spatioasa, confortabila, tractiune spate, cu multe optionale disponibile. Tot ce iti poti dori de la o masina, la un pret mai mult decat rezonabil. Din pacate nu a avut piata, fiind foarte greu pentru Opel sa intre in categoria masinilor premium.
Singura masina din anii 90 pe care am conduso a fost un golf 3 si clasica Dacie
Mi ar placea sa conduc o alfa romeo spider de prin 90 insa
okei întreabă: